שידור חי מנתב"ג: כוחות גדולים נערכים לנחיתת חירום חריגה

לפני שעה קלה הוזעקו כונני ארגון הצלה – מתנדבי מד"א וכוחות כיבוי האש לנמל התעופה בן גוריון בעקבות דיווח על נחיתת חירום של מטוס ובו כ-152 נוסעים. שידור חי מערוץ 2

לפני שעה קלה הוזעקו כונני ארגון הצלה – מתנדבי מד"א וכוחות כיבוי האש לנמל התעופה בן גוריון בעקבות דיווח על נחיתת חירום של מטוס ובו כ-152 נוסעים. על פי הידוע, מטוס של חברת "אלקטרה-אייר" מדגם בואינג 737-400 נמצא בדרכו לנחיתת חירום בנתב"ג, לאחר שהתגלתה תקלה בצמיג לאחר ההמראה. באופן חריג, רמת החירום הועלתה לרמה 3.

מרשות שדות התעופה נמסר כי מטוסי חיל האוויר יבדקו את המטוס ויעבירו דיווח למנהל נמל התעופה בן גוריון דרך מגדל הפיקוח.
המטוס ינחת על מסלול 30 ממזרח למערב. (ולא על מסלול 26).

דובר צה"ל מסר כי כחלק מההיערכות לנחיתת החירום בנמל התעופה בן גוריון הוזנקו זוג מטוסי קרב מסוג ״סופה״, שמלווים את המטוס החל מכניסתו למרחב האווירי של ישראל. הטייסים בחנו את מצב הגלגלים וזיהו קרע בגלגל השמאלי האחורי של המטוס. כמו כן, קוצרו כוננויות מסוקי חילוץ. לשטח נמל התעופה הוקפצו צוותי חילוץ והצלה ורפואה של צה"ל.

מנכל מד"א אלי בין המפקד על הכוחות בשטח נתב"ג: "מיד עם קבלת ההתרעה שעות לפני הנחיתה נערכנו עם למעלה ממאה אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א המאויישים על ידי מאות חובשים ופראמדיקים לאבטח רפואית את נחיתת המטוס. אנחנו בתיאום מלא עם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, כיבוי אש וצה"ל וכולם ערוכים. צוותי מד"א מיומנים ומתורגלים לאירוע מסוג זה ואנחנו מקווים שהמטוס ינחת בשלום וכלל לא יהיה צורך בטיפול של הצוותים שלנו."


הכוננים שהגיעו למקום יחד עם כונני 'הצלה פתח תקווה', 'הצלה כפר חב"ד' וצוותי מד"א נוספים, החלו בהערכות לקראת הנחיתה. זמן הנחיתה המשוער הוא סמוך לשעה 16:00.

הכוננים במקום, המאיישים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים של מד"א, הגיעו בכוחות מתוגברים לאבטחת נחיתת החירום של המטוס שככל הנראה אחד מצמיגיו ניתק ממקומו, דבר המקשה את הנחיתה ומסכן את שלום הנוסעים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *