שיחת הטלפון שהבהילה את ראש הממשלה, והויכוח הסוער בין ליצמן נתניהו

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "קצב העליה בתחלואה מדאיג ודומה לקצב באיטליה. הצעדים שננקטו עדיין לא הוכיחו את עצמם"

ב׳ערוץ 12׳ נחשף שיחה אישית של מנכ״ל משרד הבריאות לרה״מ נתניהו בו הזהיר סימן טוב את נתניהו כי ישראל תהיה כמו איטליה – ״קצב התחלואה מדאיג מאוד. אנחנו בדרך להיות איטליה״, הזהיר את ראש הממשלה וטען כי "הצעדים שננקטו עדיין לא הוכיחו את עצמם" . השיחה הובילה להחמרת הצעדים שילכו ויתגברו בימים הקרובים.

הכתבת גילי כהן דיווחה ב'כאן' חדשות כי הדיון בלשכת רה"מ היה רווי ויכוחים, בין עמדת האוצר לבריאות אבל גם בין שר הבריאות ליצמן לעמדת משרדו. לפי כמה מקורות, ליצמן התנגד להחמרה משמעותית של ההגבלות לאזרחים – וטען שצריך לראות אם ההגבלות עד כה אפקטיביות והמצב עדיין תחת שליטה.

וכך זה נשמע:

‏ליצמן: איך זה נראה שכל יום או יומיים יש עוד החלטה ועוד החלטה?

נתניהו: אז בגלל תדמית ציבורית לא נעשה את זה?

ליצמן: לא יכול להיות שאפשר יהיה לרדת עם הכלב אבל מקווה יהיה סגור

נתניהו: מה לעשות, הנגיף לא מכבד את הדת

ליצמן: אז אם הוא לא מכבד, שאנחנו נכבד

בתום דיון שנמשך 7 שעות, הנחה ראש הממשלה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים) במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה. ההחלטה תהיה בתוקף ל-7 ימים מרגע אישורה.

ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה ויהיה עדכון להנחיות – יינתן זמן התארגנות.

האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה.

הרשויות באיטליה עדכנו כי ביממה האחרונה מתו 602 בני אדם נוספים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה ומניין המתים עלה ל-6,078. מאתמול נדבקו 4,790 בני אדם נוספים בנגיף באיטליה ומספר הנדבקים הכולל במדינה הגיע כעת ל-63,928. מדובר בירידה קלה ביחס לימים הקודמים אז מתו 650 בני אדם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *