שימו לב: הממשלה מאשרת בשעה זו סגר נוסף בשבוע הבא

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יום העצמאות וחודש הרמאדן שיתחילו בשבוע הבא ובשבוע שלאחריו, הממשלה מתכנסת טלפונית בשעה זו לאשר תקנות חדשות

ישיבת ממשלה כונסה היום כדי לדון במשבר הקורונה, ומתייחסת בין הייתר לאירועי יום העצמאות ויום הזיכרון שיתקיימו בשבוע הבא. לקראת ישיבת הממשלה היום קיבלו השרים מסמך המציג את תקנות החירום החדשות, שכוללות בתוכן את ההנחיות לסגר במתכונת שהיתה בחג הפסח מערב יום הזיכרון בשעה 17:00 ועד למוצאי יום העצמאות בשעה 20:00.

אך למרות זאת ישנם שינויים קלים, על פי הנוסח החדש, ניתן יהיה לצאת מהבתים במהלך תקופה זו אך ורק לצורך הצטיידות במוצרים חיוניים או לקבלת שירותים חיוניים.

אך ההחמרה בנוסח החדש היא עד לערב יום הזיכרון בשעה 16:00, בו ניתן יהיה להגיע ללא הפרעה לבתי עלמין צבאיים, לקבריהם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה ולאתרי הנצחה.

התקנות החדשות כוללות שינויים נוספים לתקופת השגרה, ובהם הגדרת עובדי קניונים כעובדים חיוניים, ואישור שלא רק עובדים יוכלו להגיע למקומות שהוגדרו כחיוניים, אלא גם מועמדים לעבודה. עוד נקבע כי ניתן יהיה לקיים תפילות בשטחים פתוחים בקבוצות קבועות של 19 בני אדם, במקום קבוצות של עשרה כפי שהיה עד כה.

שינוי נוסף שקשור למגזר הערבי נובע מקרבת חודש רמדאן, מתייחס לבתי עסק ביישובים בעלי רוב מוסלמי ובמזרח ירושלים: ביישובים הללו על כל בתי העסק מלבד בתי מרקחת להיות סגורים בין השעות 18:00 בערב ל-03:00 לפנות בוקר, והם יוכלו לעבוד אך ורק במתכונת משלוחים לאחר הזמנה מקוונת או טלפונית. לא תינתן אפשרות של איסוף מבית העסק עצמו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *