שיעור המועצות הדתיות שיצאו מהבראה בשנת 2018 עמד על 22, לעומת 2019 בה הצפי עומד על 27 מועצות דתיות.

עם הפנים קדימה, חושף השבוע המשרד לשירותי דת את היקף הפעילות הצפויה לשנת 2019. בין הפעילויות הצפויות לשנת 2019, חלקן החלו להיות מיושמות בחודשים האחרונים, המשרד לשירותי דת מפרסם את העיקריות שבהן: הנגשת שירותי הדת, הסדרה כוללת של מערך הכשרות, הכשרת נותני השירותים ודרגי הניהול, שדרוג המחשוב ותשתיות המידע, שיפור מערך הקבורה הארצי והעמקת ההיכרות של החברה הישראלית עם תכנים מאוצר הרוח היהודי.

במסמך עבודה מיוחד של המשרד לשירותי דת, עליו חתומים השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין ומנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס, נחשף כי היקף הפעילות בשנת 2019 יעלה באופן ניכר על השנה שקדמה לה. כך, שיעור המועצות הדתיות שהסתיימה בהן נושאי הסדרת התקינה, השכר וכוח האדם, עמד בשנת 2018 על 8% בלבד לעומת שנת 2019 שהשיעור בה יעמוד לפי הצפי על 50%. בנוסף, שיעור המועצות הדתיות שיצאו מהבראה בשנת 2018 עמד על 22, לעומת 2019 בה הצפי עומד על 27 מועצות דתיות.

השר לשירותי דת ח"כ יצחק וקנין אמר :"המטרה היא להנגיש את שירותי הדת לאזרחים".

בהתייחסות לתכנית העבודה לשנת 2019 אמר עו"ד עודד פלוס כי הכלים האמורים במסמך ימשיכו את הצעדת המשרד והעשייה בו הרחק קדימה, ויביאו להגשמת היעדים, לאחריות תקציבית ולקידום מכלול הנושאים שבתחום אחריות המשרד. "זוהי השנה הרביעית שבה אני מוביל את תכנית העבודה המשרדית השנתית כמנכ"ל המשרד", אומר עו"ד פלוס, "ובכל שנה אני מתחזק בדעתי בנוגע לחשיבותה של תכנית העבודה כנגזרת ליעדים ארוכי הטווח של המשרד ושל ההליכה במתווה המדיניות שאימצנו, לצד הדגשים שאותם אני מוביל ומחזק, הדגש מבחינתי מושם על יוזמה ויצירתיות".

בשנים האחרונות חתום המשרד לשירותי דת על מגוון הישגים פורצי דרך בתחומים רבים. המשרד הוכיח עמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים, השקעה מסיבית בתשתיות עירובין ומקוואות, טיפוח הקשר עם האוכלוסייה הישראלית ושיפור מערך המועצות הדתיות ברחבי הארץ. כהמשך ישיר לפעילות השוטפת והיוזמות השונות שמוביל המשרד, שנת 2019 מסומנת על ידו כשנה של הישגים פורצי דרך בהיקפים משמעותיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *