שכרם של חברי הכנסת לא יעודכן בשנת 2021

ועדת הכנסת מיזגה את הצעת החוק של חה"כ יאיר לפיד ומיקי לוי להצעת הוועדה

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק לביטול עדכון שכר חברי הכנסת בשנת 2021 כהצעת חוק מטעם ועדת הכנסת. בנוסף, הוועדה מיזגה את הצעת החוק של חה"כ יאיר לפיד ומיקי לוי להצעת החוק של הוועדה.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר אני שמח שההצעה זוכה לתמיכת כל סיעות הבית. בעת הזאת, בזמן משבר כלכלי ובריאותי, כולם מסכימים שאין מקום להעלות את שכר חברי הכנסת.

כזכור, שכרו של חבר כנסת עומד ע"ס 45,274 ₪ ברוטו לחודש. שכר חה"כ צמוד לשכר הממוצע במשק ומתעדכן מדי שנה באופן אוטומטי. השכר הממוצע במשק צפוי לעלות בינואר 2021 בשיעור חד. הצעת החוק קובעת בהוראת שעה, כי בתחילת שנת 2021 השכר יוקפא ולא יעודכן. הצעת החוק תקפיא את שכרם של 90 חה"כ.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר בדיון, כי הצעת החוק של הוועדה, הינה הצעה לא משמעותית אלא פופוליסטית ויחצנית שמהווה טלאי קטן שלא מטפלת כמעט בכלום. קרעי הלין על כך שהצעת החוק שהוא הגיש, הצעה שלדבריו תביא פתרון כולל בשכר המגזר הציבורי, ותחסוך מאות מיליונים, לא עולה לדיון. קרעי הגיש את הצעתו כהסתייגות להצעת החוק של הוועדה. עפ"י ההסתייגות, מנגנון חישוב השכר הממוצע במשק יכלול גם את תשלומי דמי האבטלה של המפוטרים והשוהים בחל"ת, ובכך השכר הממוצע במשק יקטן. אני חושב אמר קרעי, שיותר נכון שמנגנון החישוב ישקף נכונה את כל ההכנסות במשק, לרבות תשלומי האבטלה. לדבריו, אם דמי האבטלה יכנסו לחישוב השכר הממוצע במשק, שכר חברי הכנסת ירד בינואר הקרוב בכ-3% במקום שיעלה בכ-15% לפי מנגנון החישוב החוקי הנוכחי.

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) התנגד להצעה ואמר, כי הצעתו ביחס לשכר הח"כים, תחסוך כ-20,000 ₪ לחודש. זה לא סכום משמעותי שבגינו שווה לשנות את מנגנוני החישוב ולשנות סדרי בראשית.

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הציע לקבוע בהסתייגות שהגיש, כי הצעת הוועדה הציבורית לשכר חברי הכנסת תחייב ולא תהווה רק כהמלצה לוועדת הכנסת, כפי שקובע החוק הנוכחי.

הוועדה דחתה את ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת שלמה קרעי ואלעזר שטרן. בתום הדיון וההצבעות על ההסתייגויות והרביזיה, אמר ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) זה חוק פח!.

כאמור, הוועדה אישרה את הצעת החוק הממוזגת להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *