שלט חוצות ענק במרכז תל אביב: בחירות נוספות- בגלל העריצות המשפטית

תנועת "אם תרצו" בשלט חוצות ענק במרכז תל אביב: בחירות נוספות- בגלל העריצות המשפטית. יש להקים ועדת בדיקה להתנהלות חקירות נתניהו והנעה של טיפול שורש מקיף נגד העריצות המשפטית

תנועת "אם תרצו" החלה את השלב השני במסעה הציבורי להצלת הדמוקרטיה הישראלית והחזרת האמון למערכת המשפט. שלט חוצות ענק אשר עלה בפינת הרחובות אלנבי ורוטשילד בתל אביב תחת הכותרת "מצילים את הדמוקרטיה- מחזירים את האמון במערכת המשפט", חושף את רצונו של רוב הציבור להקמת ועדת בדיקה לחקירות רוה"מ נתניהו. בנוסף, הסקר חשף כי אמונם של קרוב ל-50% מנשאלים ירד בשנה האחרונה וכן יותר משני שליש מהנשאלים ענו כי הם תומכים בהקמת גוף ביקורת עצמאי לפרקליטות

שלט זה נחשף בעקבות סקר "פאנל פרויקט" והעלה נקודות מעניינות סביב אמון הציבור סביב מערכת המשפט.
לשאלה האם הציבור תומך או מתנגד להקמת ועדת בדיקה על התנהלות חקירות ראש הממשלה נתניהו בעקבות עדויותיהם הבעיות על עדי המדינה ענו הנשאלים כי 56% תומכים או תומכים מאוד בהקמת ועידת בדיקה, לעומת 26% בלבד שהתנגדו או התנגדו מאוד להקמתה. 18% מהנשאלים לא חוו את דעתם בנושא.
לשאלה האם לאור האירועים האחרונים בשנה האחרונה מידת האמון במערכת המשפט עלתה או ירדה בעינייך,49.1% סבורים כי אמונם במערכת המשפט ירדה לעומת 6.2% בלבד שסברו שרמת האמון עלתה. 39.7% מהנשאלים ענו כי אמונם במערכת המשפט נותר ללא שינוי.

בנוגע לשאלה על הקמת גוף ביקורת עצמאי לפרקליטות ענו 68.2% כי הם תומכים או תומכים מאוד במהלך, לעומת 11.6% בלבד שהתנגדו או התנגדו מאוד להקמת גוף מעין זה. 20.2% מהנשאלים לא הייתה דעה בנושא.
לשאלה על פיצול תפקיד יועץ המשפטי לממשלה עקב תפקידו הכפול "כעו"ד של הממשלה" וכן "כתובע הכללי" ענו 62.5% מהנשאלים כי הם תומכים או תומכים מאוד במהלך לעומת11.8% שמתנגדים או מתנגדים מאוד לכך. 25.7% לא ידעו לענות על כך.
בנוגע למידת האמון במערכת המשפט 23.2% מהנשאלים ענו כי אמונם במערכת המשפט היא נמוכה מאד לעומת רק 7% שחשים מידת אמון גבוהה מאד, כאשר בערך מספר דומה, 15% ו19.8% הביעו מידה נמוכה או גבוהה של אמון במערכת המשפט וכשליש מהנשאלים ענו כי אמונם במערכת המשפט היא בינונית.
לשאלה האם אתה בעד שינוי בחירת השופטים כך שהשפעתם של השופטים על ההליך יפחת, ענו 41% מהנשאלים כי הם תומכים או תומכים מאוד במהלך לעומת32.4% שהתנגדו או התנגדו מאוד להפחת כוח השופטים בנושא. ל-26.7% אחוזים מהנשאלים לא הייתה דעה בנושא.

בנוסף לתוצאות הסקר אשר שוקפו לעין כל בשלט שהוצב בתל אביב, בשלט גם שולבו דברים של בכירי מערכת המשפט ואנשי ציבור אחרים אשר הטיחו ביקורת קשה כנגד הפרקליטות והעומד בראשה שי ניצן בין השאר צוינו בשלט דבריה של השופטת הילה גרסטל כי : "שי ניצן לא ראוי להיות פרקליט המדינה", דברי השופט אבי טל אשר אמר כי ישנם "סימני שאלה לגבי אמון במערכת המשפט", דבריו של עו"ד ששי גז כי: "אין כמעט ביקורות עליהם וזה מפחיד אותי…הם יכולים לעשות מה שהם רוצים" וכן דבריה של עו"ד כנרת בראשי לפיה: "שיטות הפעולה של שי ניתן הן בלתי חוקיות.".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר:
"בשנים האחרונות נרקם בישראל משטר ייחודי שאין דומה לו בשום מקום בעולם המערבי. מדובר באוליגרכיה משפטית שמאפייניה עומדים בסתירה מוחלטת לתפישה הדמוקרטית ולו הבסיסית ביותר.
כל ההחלטות החשובות והמשמעותיות בעשרים השנים האחרונות לא התקבלו בסופו של דבר על ידי נבחרי הציבור, אלא על ידי קבוצת שופטים ופקידים שהשקפת עולמם מייצגת מיעוט זעיר באוכלוסייה.
תופעה זו היא הסיבה היחידה שבגינה נפתחו עד היום 19 בדיקות משטרתיות נגד ראש הממשלה נתניהו. הן כי הוא נבחר הציבור של העם, והן כי ערכיו עומדים בסתירה לתפיסת העולם הפוסט ציונית של אותה אליטה משפטית. כולנו תקווה כי המסע הציבורי אליו יצאנו כעת, ירתום את העם להגן על הזהות הציונית של מדינת ישראל ועקרונותיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל."
קרדיט צילום: תנועת "אם תרצו".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לפטר את כל המדינה

    לפטר את כל המדינה ולהציב במקומה מטורללים עם כיפה סרוגה, פשיסטים מטעם עצמם וכל הערב רב של הבבונים מכפר טודרא. כך יבוא לציון גואל ועם ישראל יצא לגלות שלישית ממנה לא ישוב עוד.

    נחמת רבים |
    הגב