שקד באירוע הנשים החרדיות: "אמנה שופט חרדי לעליון"

שרת המשפטים איילת שקד: "ארצה להמשיך בתפקידי במשרד המשפטים. אני רוצה שיהיה שופט חרדי בביהמ"ש העליון, לא הגיוני שפלח גדול של האוכלוסייה לא מיוצג"

בשיחה עם העיתונאית החרדית שלהבת חסדיאל בוועידה העסקית לאישה הדתית-חרדית כחלק מכנס we women שמתקיים היום במתחם אקספו תל אביב אמרה השרה שקד: "ארצה להמשיך בתפקידי במשרד המשפטים. אני רוצה שיהיה שופט חרדי בביהמ"ש העליון, לא הגיוני שפלח גדול של האוכלוסייה לא מיוצג. הימין החדש היא מפלגת ימין אידיאולוגית. לא שילבנו חרדים מסיבות פוליטיות, אך אנחנו בקשר מעולה עם המפלגות החרדיות.

"בנט כשר חינוך השקיע בהחדרת לימודי ליבה במוסדות שרצו בכך ונלחם במל"ג ובמשרד המשפטים כדי לאפשר לימודים בהפרדה באקדמיה. אנחנו מאמינים מאוד בשילוב החברה החרדית בחברה הישראלית. פוליטיקאים חרדים לא היו נלחמים על אקדמיה לחרדים ואנחנו כן".

כשנשאלה על תקרות הזכוכית בהן נתקלת כאישה מצליחה בישראל 2019 השיבה: "היום בציבוריות הישראלית, כאישה אני לא משלמת מחיר, ב"ימין החדש" 50 אחוז מהעשירייה הראשונה היא נשית. לא חושבת שאף אחת מהן נתקלת היום בדעות קדומות. אני בקשרים טובים עם המגזר ואני בטוחה שנשים יכולות לעשות הכל זו רק החלטה שלהן יחד עם תמיכה בבית. גם בפוליטיקה מעולם לא הרגשתי שזה מחסום, גם בתפקידי הקודם כמהנדסת מחשבים אף פעם לא הרגשתי שהמגדר שלי מהווה מחסום, היום אני שומעת מחברים שלי מתעשיית ההייטק שיותר ויותר רוצים להעסיק נשים דתיות וחרדיות".

עוד הוסיפה השרה על המחיר האישי שמשלמת בתקופת הבחירות: "בקמפיין הבחירות, מאוד קשה לי כי אני כל יום מגיעה הביתה ב-12 בלילה. אני רואה את הילדים רק בבוקר, אלו שלושה חודשים מאוד קשים. צריך לדעת שקריירה תובענית דורשת ויתורים בבית וצריך בן זוג שיאפשר את זה. שאלתי את הילדים בשיחה על הקושי בתקופת הבחירות: אתה רוצה שאעזוב את הפוליטיקה? הבן שלי אמר: לא, את טובה, תישארי. אם מצליחים לסדר את המשפחה אפשר לעשות הכל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *