שקד התקפלה בעקבות הביקורת

יורחב המתווה שיאפשר לאלפי פליטים להגיע לישראל

שרת הפנים, איילת שקד כינסה מסיבת עיתונאים בנתב״ג והודיעה על שינוי המתווה בקבלת הפליטים.

שקד עדכנה את המתווה ובעצם מאפשרת לכל בן משפחה של אזרח ישראלי להגיע ארצה ואף לא כוללת אותו במכסות. ועדיין: שרים בממשלה לא מרוצים ומבקשים לבטל את המתווה ולפתוח כליל את השערים. מחר דיון בממשלה .

שקד אמרה במסיבת עיתונאים: "לפני כמה ימים ראינו תמונות קשות מנתב"ג, התמונות האלה לא עברו לידי.מיד פעלתי כדי לשנות את המציאות, וכל מי שמגיע לכאן מתקבל בסבר פנים יפות. העליה והקליטה מתבצעות בטרמינל 1, מי שמעוכב, עד סוף התהליך ישוכן במלון דן פנורמה. היו כאן הרבה שרים וח"כים שעשו את עבודתם ופיקחו על מה שקורה כאן, וכולם יצאו עם חוו"ד טובה. החובה שלנו זה לקבל את כולם בסבר פנים יפות, ואני מאמינה שכך יהיה."

בעניין המתווה, של קליטת האזרחים: מדינת ישראל היא בראש ובראשונה הבית הלאומי של העם היהודי. אני מציעה לכל האנשים שמבקרים, לכו לטרמינל 1 תראו איך כל יום מגיעים מאות עולים חדשים, רק היום הגיעו 450, אנשים שנמלטו מהקרבות, וכן גם זכאי חוק שבות נמלטו מהקרבות, ואנחנו קולטים אותם וומאזרחים אותם. אף מדינה לא מתמודדת עם סדר גודל כזה של קליטה מיידית.

בתגובה למסיבת העיתונאים של שרת הפנים איילת שקד אמר ח״כ אבי מעוז (הציונות הדתית) ראש השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית במדינת ישראל:

“עם ממשלה כזאת, שכל מטרתה היא לנתק את מדינת ישראל מזהותה היהודית, מדינת ישראל צריכה לקלוט את הפליטים היהודיים בלבד.

מקונן בי חשש גדול שהממשלה מנצלת את הסיטואציה הקשה על מנת לקדם את מדיניותה הפרוגרסיבית, וכך להפוך את מדינת ישראל ל'מדינת כל אזרחיה'.

היום איילת מתקפלת בפני בג"ץ, מחר בפני מרצ ומחרתיים בפני רע"ם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *