שרקי לא גמר להציק, גפני פוצץ את הראיון

גפני לא התבכיין, גפני לא הצטדק, גפני התייצב הערב עם גב זקוף, ונתן בראש בראיון ליאיר שרקי בחדשות 12.

גפני לא התבכיין, גפני לא הצטדק, גפני התייצב הערב עם גב זקוף, ונתן בראש בראיון ליאיר שרקי בחדשות 12.

"נעשה את חשבון הנפש לא אצלך, כשאחרים יעשו חשבון נפש גם אנחנו נעשה", השיב לשרקי שדרש חשבון נפש בשידור חי, והמשיך "לא הראו לציבור את ההפרות אצל החילונים כמו אצל החרדים, ואתם לא מפסיקים להראות את האוטובוס השרוף… וכשניסה שרקי להקשות שוב, הוא הראה לו את הדלת, ופוצץ את הראיון.

ההנהגה לא נעלמה, אנחנו בקשר כל הזמן עם הציבור, עם האנשים שקובעים בעניין הזה ואני לא מקבל את ההסתה שההפרות בציבור החרדי. זה פשוט נמאס כבר, נמאס לכולנו", אמר גפני בתחילת הריאיון.

כשנשאל על פתיחת מוסדות החינוך החרדים בזמן הסגר, הוא תקף בסערה: "אני לא רוצה לשמוע את הדבר הזה, האמת היא לא כזאת. האמת היא מה שאני שומע מהרבנים אצלנו, אני מקבל ופועל על פי זה". יחד עם זאת, גפני לא הודה כי הייתה הנחיה לפתוח את תלמודי התורה והשיב: "ההנחיות הן לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות".

היכן גפני היה במהלך המגפה כמנהיג ציבור? הוא מסרב לענות על כך ולא מספק תשובה אמיתית לתחושה שאופפת בקרב הציבור, לפיה ההנהגה החרדית עסוקה בלכנות את הביקורת המופנית לעברה "הסתה". באשר לתיעודים שבהם נראות התקהלויות המוניות בקרב המגזר החרדי, יו"ר יהדות התורה טוען כי "הוצאתם פוקוסים על מקומות שבהם זה באמת לא היה בסדר".

גפני הכריז מבלי לחשוב פעמיים כי ישראל ביתנו לא תשב בשום ממשלה בה חברה מפלגתו, אך כאמור, הוא לא שולל אפשרויות אחרות כמו ישיבה עם לפיד. "ישראל ביתנו לא תיכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה". על מקרה שבו החרדים עלולים למצוא את עצמם מחוץ לממשלה העתידית, הוא לא הביע חשש: "אם יחרימו אותנו בגלל שאנחנו חרדים, אנחנו נתמודד עם העניין הזה".

"אחרי תוצאות הבחירות נראה מה האפשרויות"

"אחרי תוצאות הבחירות, נראה מה התוצאות ומה האפשרויות", אמר גפני כשנשאל אם ייתכן שימליץ על מועמד אחר ולא על נתניהו כשבפעם הקודמת מפלגתו התחייבה לשבת אך ורק עם ראש הממשלה. היו"ר החדש של יהדות התורה אומנם הודה כי שגה בחלק מההחלטות, אך סירב להרחיב: "בטח, בהרבה דברים – נעשה את חשבון הנפש לא אצלך".

לטענת גפני, הרב קניבסקי לא קרא במהלך הסגר לפתיחת תלמודי התורה: "קניבסקי אמר כל הזמן לשמור על ההנחיות. בכל הדברים האלה טיפלנו ואתם לא מפסיקים להראות את האוטובוס השרוף"

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אפילו גפני יוציא הלשון וידבר שטויות בוחריו סתומים דעת תורה וזהו. לכן הוא מרשה לעצמו לא להזיע ולא לתת תשובות. רבי שרקי יישר כח אתה איש אמת גפני שקר וכזב

    אין לך חילול ה' גדול מזה להשתמש בדעת תורה כמטריית הגנה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב