שרת החינוך דורשת: לבטל את מתווה הרמזור בחינוך

שרת החינוך מעוניינת שבידוד תלמידים ייקבע לפי מגעים עם מאומתים, ולא לפי צבעי הערים

לאחר שהתגלו בארץ 4,197 חולים חדשים לנגיף, אזרחים רבים מדווחים על תורים ארוכים לבדיקת קורונה. לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו פועלים ברגעים אלה למצוא פתרונות", התייחסה לכך גם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון כתבה בפייסבוק: צו השעה – יצירת ודאות והקלה על התלמידים והצוותים החינוכיים לצערנו אנו בעיצומו של גל חמישי עם עלייה במספר המאומתים בנגיף הקורונה.
אנו, במערכת החינוך, קשובים למצוקות התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה, ערים לקולות מהשטח, ומביאים אותם בפני משרד הבריאות והגורמים הרלוונטיים.

בישיבת הממשלה, הצגתי את המצוקה במתחמי הבדיקות העמוסים והתורים הארוכים – וביקשתי לאפשר לבצע בדיקות אנטיגן בבית או ע"י נאמני הקורונה בבתי הספר, כדי להקל על התלמידים ועל צוותי החינוך.

בנוסף להמתנה הארוכה בתור לבדיקה, הנבדקים נאלצים להמתין זמן רב עד לקבלת התוצאה, מה שמשבש את פעילות החינוך הסדירה וגורם לאיבוד זמן יקר שבמהלכו הגן/הכיתה מושבתים. לדוגמה: כשגננת ממתינה לתוצאה שלילית ולאחר מכן לפטור מבידוד – הדבר גורם להשבתת פעילות הגן כולו.

חשוב לי לעדכן אתכם כי אני בקשר רציף עם ראש הממשלה כשלהבנתי גם הוא בעד שינוי המתווה אשר ימנע את היציאה של התלמידים ללמידה בזום באופן אוטומטי ביישובים אדומים וכתומים גם אם אין תחלואה בכיתה או בביה״ס.
אנו נמצאים בדיונים מול משרד הבריאות בנושא.

לפי המתווה המוצע, הוסיפה השרה, לא ייסגרו בתי ספר וכיתות שלמות ללא אבחנה, אלא אך ורק בכיתה שיימצא בה מאומת לנגיף – במקרה זה, יחולו על התלמידים הכללים של מחוסנים ולא מחוסנים כפי שקיימים בקהילה.

הילדים שלנו זקוקים למסגרת לימודים רציפה בתוך מערכת החינוך וליציבות נפשית, אחרי שנתיים של חוסר וודאות. אנו חייבים להם את זה, ובשל כך אנו ממשיכים לדרוש גם את המשך הכיתה הירוקה לפחות ביישובים ירוקים וצהובים.

אני תקווה כי במשרד הבריאות יקבלו את המתווה המאפשר שגרת לימודים ויקלו על ההורים, התלמידים וצוותי ההוראה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *