שר הביטחון היוצא ויו"ר ימינה נפתלי בנט בפוסט נוקב: "אופוזיציה – מתחילים"

שמונה שנים בממשלות השונות של בנימין נתניהו יסתיימו להם הערב כשנפתלי בנט יפרד מתפקיד ממשלתי כלשהו ויעבור לספסלי האופוזיציה, בפוסט נוקב הוא תוקף את נתניהו ומסביר את צעדיו

שר הביטחון שיפרד הערב מתפקידו באופן סופי וילך לספסלי האופוזיציה הקרים ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, כתב כעת בעמוד הפייסבוק שלו: "8 שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום, ראש הממשלה בחר להיפטר מימינה שהיתה עמוד השידרה הלאומי שלו, ובחר בדרך ההפוכה, הקלה יותר. דרך שאינה ימין. דרך בלי ריבונות, בלי משילות, בלי עמידה לאומית. מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת. מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה, אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני".

בנו הוסיף "נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו. נאבקתי למנוע שחרור מחבלים ישראלים. נתניהו כעס, אך הצלחנו. מנענו. לא שתקתי בקבינט במהלך צוק איתן כשהסבירו לנו ש"מנהרות הטרור לא יופעלו. זה טקטי". נתניהו זעם, אך ברוך ה', מנענו פיגוע "יום הכיפורים" בעוטף עזה".

בנט התייחס ליחסים שלו עם נתניהו ואמר "לא שתקתי כשחשבתי שחייבים להגדיל את היקף הבדיקות ולהקים מלוניות לחולים בקורונה. הוא הרעים את קולו, אך הצלחנו. נלחמתי מולו כאשר רצה להעניק תושבות לאלפי מסתננים בלתי חוקיים (מתווה האו"ם). הוא כעס, אך מנענו את האסון. הכלל שלי ברור: קודם כל הדרך ורק אחר כך הנאמנות למבנה הקואליציוני".

"נתניהו, שהאשים אותי עשרות פעמים בכנסי מערכת הבחירות שלו בכך שאתמוך בגנץ ואביא את השמאל לממשלה, הוא אותו נתניהו שהקים ממשלה עם אשכנזי כשר החוץ, גנץ בביטחון וניסנקורן במשפטים, עמיר פרץ ואיציק שמולי לצידם. לימינה לא היה מקום. לא ביקשנו שררה, ביקשנו להשפיע".

בנט גולל את שארע "ביקשתי מראש הממשלה ליטול על עצמי את משרד הבריאות ואת בניית מערך חירום לאומי נגד מגיפות, כדי להיות מוכנים להתפרצות נוספת בחורף, וכדי שהפעם לא נצטרך לפגוע אנושות בפרנסה של מעל מיליון ישראלים. כולם ברחו מתיק הבריאות. אין בו "תהילה", והוא לבטח פחות יוקרתי מהביטחון או החוץ".

"התכוונתי להיכנס בכל מאודי ובכל כוחי למשימה. ראש הממשלה אפילו לא טרח לחזור אליי. כך גם סמוטריץ, שהוא לכל הדעות שר תחבורה מעולה, ביקש להמשיך לפעול במשרדו. רה"מ סרב. רה"מ תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים".

יו"ר ימינה תקף "כשאין לידו עמוד שדרה לאומי חזק, קורים הדברים הרעים – מסירות שטחים, התקפלות מוחלטת בפני מערכת המשפט, הפקרת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית, מינוי מאות שופטים אקטיביסטים, חולשה מול חמאס, חולשה מול ההסתדרות, התקפלות מול המסתננים הבלתי חוקיים (מתווה האו"ם) ועוד".

הוא הוסיף "הוא זקוק למצפן לאומי חזק, אך לא ממש אוהב שיש כזה. לכן הוא תמיד מנסה להחליש אותנו, לקצץ את כנפינו, לבוז לנו. הוא אף פעם לא בז לחרדים, למשל. כי הם לא מנסים להשפיע עליו בנושאים הללו. הם לא מאתגרים אותו. לכן אנו הולכים לאופוזיציה בלב שלם. כדי להשפיע. אנחנו נהיה הבית של המחנה הלאומי (דתי וחילוני כאחד) האמיתי, הכלכלי, השורשי, החופשי, הגאה, הישר, המקדש את הדרך על פני האיש".

לקראת סיום הוסיף בנט וכתב "יחד עם חבריי הנפלאים בסיעה נמשיך בדיוק במשימתנו – לעשות טוב לעם שלנו. נהיה ימין ענייני וישר-דרך. נבקר כשצריך, נתמוך כשצריך. מדינת ישראל נכנסה למשבר כלכלי עצום, שהביא לפיטורין ולאובדן פרנסה של כמעט מיליון ישראלים. זה הזמן לתעוזה. למהלכים אמיצים".

"אם נתניהו יבצע רפורמות הכרחיות לשחרור הכלכלה ולא ייכנע לעסקני ההסתדרות של ניסנקורן ועמיר פרץ, אם יחולל רפורמות אמיצות במערכת המשפט ולא יבלום את כל המהלכים כפי שעשה עד כה, אם ימנע את מסירת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית כפי שצפוי על ידי עמיר פרץ שקיבל את האחריות לכך, אם יחיל ריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון כפי שהבטיח – נעניק לו גיבוי מלא. שימו לב: הריבונות שהיתה גולת הכותרת של קמפיין הבחירות של נתניהו, נמחקה כליל מקווי היסוד של הממשלה. אנחנו, באופוזיציה בדיוק כמו בקואליציה, נמשיך להיות הפה שלכם".

בנט שיפרד היום ממשרד הביטחון הוסיף "בכל שנותיי, בסיירת מטכ"ל, במגלן, כמנכ"ל מועצת ישע , כשר ביטחון, כלכלה, חינוך, חבר קבינט ובכל צומת שהיא, עשיתי מה שיכולתי לתרום למדינה שלי. זה כל מה שמעניין אותי. המדינה שלי. העם שלי. אתם. מנחם בגין שירת 8 קדנציות באופוזיציה והגיע לשלטון, נתניהו ירד ל-12 מנדטים וחזר לשלטון. אנחנו מרימים היום את הראש, ויוצאים למערכה.

לסיום הוסיף "נציג חלופה שלטונית של ימין ציוני, חזק, נקי, כלל-ישראלי, שאינו רק מקטר, אלא עושה. אנחנו פותחים את שורותינו לכל הציבור הלאומי הרחב, על כל גווניו וזרמיו. קוראים לזה הנהגה. בעזרת ה', נעשה את זה הרבה יותר מהר משאתם חושבים. אופוזיציה. מתחילים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *