שר הבריאות הציג את ההטבות החדשות למתחסנים

הופעות, בתי מלון וחדרי כושר, ההטבות למתחסנים

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי ובכירי משרד הבריאות הציגו היום (חמישי) את התו הירוק שיחל לפעול מיום ראשון הקרוב. במסיבת העיתונאים הוצגו גם דרכי הנפקת תו המתחסן, תוך שימת דגש על אבטחת התו באמצעות QR.

ביום ראשון משרד הבריאות גם ייצא בקמפיין התו הירוק.

שר הבריאות אמר כי "היום אנחנו מציגים בשורה ענקית למתחסנים – כך ייראה השלב הראשון שלכם בחזרה לחיים הכמעט נורמליים.

מתחסנים ומחלימים יוכלו החל מיום ראשון ללכת לחדרי הכושר, להופעות, לבתי מלון, לבתי כנסת שיירשמו כאלה שמשתמשים בתו הירוק.

בקרוב יהיו מקומות עבודה שכדי לעבוד בהם העובדים יצטרכו או להיות מחוסנים או לעבור בדיקת קורונה כל 48 שעות.

החיסונים הם משימה לאומית ראשונה בחשיבותה. כולנו מתגייסים לנושא, משלב הבאת החיסונים, דרך שלב ההיערכות, ועד לקמפיין הסברה שמשרד הבריאות עוסק בו בחודשים האחרונים.

אדלשטיין הבהיר כי אין ולא תהיה חובת חיסון במדינת ישראל. מי שבוחר לא להתחסן זכותו. לא יהיו גם סנקציות אישיות נגד מישהו שלא יתחסן. צריך להבין שזו זכות גדולה שניתנה לכולנו להתחסן, דבר שמדינות רבות בעולם לא הגיעו אליו.

"לצערי", הוסיף, "רבים מאותם מחוסנים החליטו שאין צורך במסכה. אני מבקש שוב – הקפידו על מסכות גם אם התחסנתם. אין דרך אחרת לשמור על הבריאות.

יכול להיות שיושב מישהו ומתאכזב שהוא עוד לא מחוסן. לא מאוחר מדי. אנחנו מחסנים גם את תלמידי יא-יב. כיתה בה כולם יהיו מחוסנים תוכל בפסח לצאת לפעילות שכיתות אחרות אולי לא יוכלו לעשות. לא מאוחר לעשות את זה.

בשבועיים הקרובים נהיה בהרצה. לתקופת המעבר אנחנו שוקלים לאפשר גם שימוש בתעודת מתחסן. אני רוצה לומר לכל מי שעוסק בזיופים – תדעו שאנחנו על האפשרות הזאת. מי שחושב שזה משחק ילדים וידפיס תעודת מתחסן למרות שלא התחסן בסופו של דבר ייתפס והבילוי הזה יכול גם להסתיים בכלא. יש סדרה ארוכה של סעיפים בחוק שמאפשרים להשתמש בתעודה מזויפת. כדאי מאוד להיזהר.

לגבי ההמשך, אמר, "תלוי בכולנו. אם נמשיך בקצב התחסנות גבוה ונשמור על ההנחיות – לא נצטרך סגר רביעי".

מנכל משרד הבריאות אמר: "במקום בו אנשים מתחסנים- הם יוכלו ללכת למסעדות וחדרי כושר ובעתיד גם לקיים פעילויות בינלאומית"

פרופ חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות: "אנו קוראים לציבור להתחסן כדי לצאת מהמקום שבו אנו נמצאים ולחדש פעילות וחזרה לשגרה. אנו מבקשים את הבריאות של כולנו. במקום בו אנשים מתחסנים, הם יוכלו עם התו הירוק ללכת לחדרי כושר מסעדות ובעתיד לקיים פעילויות בינלאומיות.
צריך לזכור כי התמריץ העיקרי להתחסן הוא הבריאות של כולנו. לא ידוע עד כמה מחוסן מדביק. ידוע שמדביק פחות – אבל אנו חיים עם בני משפחה שלא יכולים להתחסן ואנו רוצים לשמור על בריאות ילדינו.
בנושא זיופים של תעודות מתחסן  או התו הירוק. היום קיימנו פגישה עם בכירים במשטרה על האכיפה וענישה בלתי מתפשרת נגד נותני תו ירוק מזויף והמשתמשים בזיופים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *