שר התורה בירך: "הצלחה במשפט" השופט דחה העתירה וקבע: ההקצאה הייתה כדין

בני הקהילה ציינו בהתרגשות את ברכתו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א לבני הקהילה שבאו לקבלת עצה וברכה שברך "שיהיה הצלחה במשפט", כאשר בס"ד השופט דחה מכל וכל את טענות העותרים.

סיפוק רב בקהילה החרדית בחיפה: ביהמ"ש דחה עתירות קנטרניות נגד ההקצאה לקהילה במתחם בית הכנסת הגדול
הפנייה לערכאות שנועדה לגזול את כבש הרש ממניעים זרים, לא תצליח לעצור את ההתפתחות של הציבור החרדי בעיר
הרב מיכאל אלפר מ"מ ר"ע חיפה: "אנו שמחים ומודים לבורא עולם על ההחלטה. המקום מהווה נדבך משמעותי בהתפתחות הקהילה החרדית בעיר" הרב מנחם קפל מחזיק תיק תרבות תורנית: "לאחר שנים ארוכות, קהילת בני התורה בחיפה זוכה למקום גדול וראוי"
התרגשות ניכרת וסיפוק רב בקרב הקהילה החרדית בחיפה בראשות הגרי"י במברגר שליט"א, לאחר שבית המשפט דחה אתמול עתירה קנטרנית של גורמים בעיר, שביקשו בתואנות שווא וממניעים שאינם הגונים לבטל את ההקצאה שהתקבלה פה אחד במועצת עירית חיפה לטובת הקהילה החרדית בעיר.

בני הקהילה ציינו בהתרגשות את ברכתו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א לבני הקהילה שבאו לקבלת עצה וברכה שברך "שיהיה הצלחה במשפט", כאשר בס"ד השופט דחה מכל וכל את טענות העותרים.

מאז סיום הליכי ההקצאה בחודש סיון אשתקד, נערכו בקהילה לכניסה למבנה החדש, כאשר בימים הנוראים נערכו במקום תפילות עם מאות ממתפללי בני הקהילה. גם ימי חג הסוכות עברו במקום בהתרוממות והתעלות כאשר ברוב עם נערכו במקום ההקפות בשמחת תורה. במוצאי החג אף הגיעו בני הקהילה מקרוב ומרחוק לשמוח במעמד ההקפות השניות במקום.

בשל העתירה הקנטרנית שהייתה עד כה תלויה ועומדת, נבצר מבני הקהילה להתחיל את שיפוץ המבנה ולפארו ולרוממו כיאה וכיאות. אך עתה עם קבלת ההחלטה הסופית ניתן יהיה לשפץ את המקום לצרכי הקהילה ברוב פאר והדר כיאות למקדש מעט.

השמחה אתמול הייתה רבה לנוכח התחושה שקבוצה קטנה החליטה להפר את השלווה והדו קיום בין הקהילות השונות בחיפה וליצור מחלוקת מיותרת והכל משיקולים זרים ועצמאיים, תוך ניסיון לגזול את כבשת הרש של הציבור הליטאי הנחשב לגדול בעיר, אך קופח עד כה בכל הקשור למוסדותיו.

ההחלטה של אותה קבוצה שולית בסיוע גורמים זניחים נוספים לצאת למלחמה נגד מקום תפילה ותורה לקהילה של מאות מתפללים, דווקא בחודש הרחמים, תוך פנייה לערכאות והרמת יד בתורת משה, וסירוב לפנות לבירור טענותיהם בדין תורה, עוררה כאמור כעס רב בקרב הציבור התורני בעיר. הכאב צרב גם כאשר ניסו לטפול על שלוחא דרבנן עלילה שקרית שכביכול פועל בניגוד עניינים כאשר הוא עושה מלאכתו נאמנה.

בהחלטתו, התייחס בית המשפט גם לטענת השווא של העותרים על ניגוד עניינים וקבע באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי הטענות נטענו ללא כל בסיס עובדתי כל שהוא. בית המשפט קבע עוד כי בקשות ההקצאה פורסמו כדין, התקבלו התנגדויות, וההכרעה הייתה מנומקת על סמך תשתית עובדתית מפורטת. כמו כן נקבע כי חברי וועדת ההקצאות הם אנשי מקצוע מיומנים ואין טענה כי מי מהם היה בניגוד עניינים.

בהחלטתו לא חסך השופט ביקורת מהעותרים על העדר בסיס מינימלי לעתירה וקבע כאמור כי "טענות העותרים בדבר ניגוד עניינים נטענו ללא כל בסיס עובדתי כל שהוא ואך טבעי כי נבחר ציבור ידאג לאינטרסים של שולחיו".

השופט הוסיף וציין את העובדה כי בישיבת המועצה בה אישרה מועצת העיריה את ההקצאה השתתפו 19 חברי מועצה, כשההצבעה התקבלה פה אחד וללא כל מתנגדים.

"מבני ציבור אינם סוגיה של עשיית עושר ורכושנות"

הרב מיכאל אלפר מ"מ וסגן ראש העיריה הגיב להחלטת בית המשפט ואמר: "כאבנו מאד את הגשת העתירה שהייתה בניגוד לצדק והיושר ואף חמור מכך הרמת יד בתורת משה רח"ל. מבני ציבור אינם סוגיה של עשיית עושר ורכושנות, ושקר לא הופך לאמת גם אם חוזרים עליו. הטחות שווא על ניגוד עניינים ופגם בהליכים שנעשו כדין התבררו כהאשמות שווא מרושעות בניסיון לעוות דין. אנו שמחים ומודים לבורא עולם על ההחלטה והעובדה שהצדק נעשה ונזכה להקמת בית מקדש מעט שיהוה נדבך משמעותי בהתפתחות הקהילה החרדית בעיר".

הרב מנחם קפלן חבר מועצת העיריה מחזיק תיק תרבות תורנית הגיב אתמול באומרו: "אנחנו שמחים ומודים לבורא עולם על ההחלטה ועל כך שסוף סוף קהילת בני התורה בחיפה זוכה למקום גדול וראוי לציבור. אין ספק שהיום הזה הוא אבן דרך נוספת בהתפתחות האדירה שעוברת הקהילה הליטאית בחיפה בשנים האחרונות".

כאמור בני הקהילה נערכים עתה לשלבי הבינוי והכשרה של חלקי בית המדרש לשם הקמתו כמקום תורה מפואר שיכלול בתוכו מנייני תפילה ובית מדרש גדול ומרווח, כמו גם חדרי לימוד ועזרת נשים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *