תא"ל מנליס: בבני ברק ההדבקה טרם נבלמה

"אנחנו מודעים לבעיות שהיו בכניסה לבני ברק במהלך סוף השבוע"

דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס ואחראי על ההסברה בעיר בב"ב במשבר הקורונה בריאיון לזיגמן ב'קול ברמה' התייחס לבעיות שהיו בבני ברק כאשר הסגר הוטל ללא הכנות נוספות ופגיעה בתושבי העיר: "אנחנו מודעים לבעיות שהיו בכניסה לבני ברק במהלך סוף השבוע, קיבלנו הרבה תלונות. בנינו מנגנון אישורים שיחל לפעול הבוקר בשיתוף מוקד 106. 99% מתושבי העיר שומרי חוק ומקפידים על הכללים.

לגבי משך ההסגר מנליס לא היה איש בשורות: "מה שיקבע את משך ההסגר בבני ברק הוא קצב ההדבקה וקצב ההתפשטות. אנחנו לא נמצאים בכלל במצב שהאירוע נבלם, אז עוד מוקדם לדבר על מתי האירוע יסתיים".

דבריו אלו מצטרפים לאלוף (מיל') רוני נומה, ראש צוות החירום של בני ברק, ומי שמנהל בפועל את המשבר בעיר, שגם הוא מנתח את המצב בבני ברק: "יש בעיר כ־1,000 חולים מאומתים, אבל להערכתי המספרים גבוהים הרבה יותר. גם מספר המבודדים גדול בהרבה מכפי שמדווח, בין השאר משום שהשיטות שבהן נעשות הבדיקות בארץ (בעיקר באמצעות הטלפון הסלולרי; י"ל) אינן רלוונטיות לעיר כמו בני ברק, שבה 50 אחוז מהתושבים לא מחזיקים טלפון מתקדם".

לגבי משך הזמן אומר נומה: "זה לא יימשך ימים או שבועות בודדים, ואני גם לא רואה את זה חוזר לשגרה אחרי פסח. זה ייקח שבועות רבים, אולי יותר. אולי במקומות אחרים זה ייקח פחות זמן, אבל לא בבני ברק".

"אנחנו מנהלים כרגע קרב בלימה. חייבים להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות שאנחנו מבצעים בבני ברק. אם זה לא יקרה מיידית, נהיה במשבר חריף בהרבה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *