תדהמה בשכונה החרדית: האברך החניוק התגלה כמיסיונר

מיכאל כהן, סופר סת"ם ואברך ירושלמי מהקהילה החרדית בגבעה הצרפתית חי בקהילה חרדית בגבעת הצרפתית יחד עם בני משפחתו ושלח את ילדיו לחיידרים הכי טובים בירושלים, היום הוא התגלה כמיסיונר

במשך שנים, מיכאל כהן, סופר סת"ם ואברך ירושלמי מהקהילה החרדית בגבעה הצרפתית חי בקהילה חרדית בגבעת הצרפתית יחד עם בני משפחתו ושלח את ילדיו לחיידרים, היום, למרבה התדהמה התברר שהוא גוי שכל מטרתו היא פעילות מיסיון בקהילה. לפני מספר חודשים אשתו מתה מסרטן ובני הקהילה אספו למשפחה תרומות.

אחת מנשות הקהילה, ליוותה את האשה בזמן הטפולים ואז החלו לצוץ סתירות. בפעם אחת היא סיפרה שבני משפחתה הגיעו לארה"ב אחרי השואה, ובפעם אחרת סיפרה שהם היגרו לארה"ב ב-1,880.

בנסף התגלה כי מיכאל הציג אילן יוחסין שמראה שהוא כהן ושורשיו במרוקו, אביו מת לפני מספר שנים כנוצרי ונקבר בבית קברות נוצרי. אמו, מעלה פוסטים מיסיונריים לרשת. הוא למד בעבר בכולל של המקובל הרב בניהו שמואלי אך בעקבות פנית עסקני יד לאחים הוא נזרק מהכולל. מיד לאחר מכן הוא הגיע לקהילה בגבעה הצרפתית שם הוא נטמע בקהילה. עם פרסום הפרשה הבוקר נדהמו בני הקהילה לשמוע כי האברך המוכר כאחד מחשובי הקהילה התגלה כיהודי משיחי שפועל למען הנצרות.

מארגון יד לאחים נמסר: "מדובר במקרה שנמצא בטיפולנו שנים רבות. פרסום הפרשיה כעת מזיק למאבק במיסיון ופגע בעבודתנו מאחורי הקלעים בטיפול במקרה זה ומול מקרי התחזות של מיסיונרים אחרים. התושב האמור אישר לפני כשש שנים בפנינו את החשדות כי היה בקשר עם מיסיונרים למטרות הטפה והבטיח כי שינה את דרכו אך בימים אלו נידונים על שולחננו חומרים המעלים סימני שאלה קשים בנושא. כשיסתיים ההליך נפרסם את מסקנתנו מול הגורמים השונים."

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יש עוד אלפים כמוהו. תזהרו מהשכנזים חלק גדול מהם ערב רב

    כן כן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. למה כיסיתם את פניו?

    אתרים הזויים. חייבים לדעת ממי להיזהר. מיליון גלריות של יהודים עם פנים גלויים, ודוקא מסית ומדיח פתאום שומרים לו על אנונימיות.

    יענקי |
    הגב
  3. אם המקרה מוכר איך לא חשפו אותו קודם? הוא כותב תפילין וספרי תורה בזמן שיש אנשים שיודעים שהוא גוי???? הזיה.

    .

    ת |
    הגב
    • תרבות ההסתרה האשכנזית לכסות על פשעים תמיט עלינו חורבן

      עד כדי כך שגוי יכול להיות גם מקובל אלוהי כל עוד הוא משחק את המשחק האשכנזי של חיצוניות ופוזה העיקר שהוא לא ספרדי כמובן…איך התקבלו ילדיו למוסדות אשכנזים ואילו ספרדי צדיק יסוד עולם לא היה מתקבל בשום אופן …במצב הנוכחי אין זה מתבטל ב60 ועל כל העדה יש סימן שאלה גדול מאוד …צאו חשבון

      אי ציות לציווי בתורה "ובערת הרע מקרבך" מאפיין את התרבות החרדית אשכנזית |
      הגב