תוחלת החיים הגבוהה בישראל: מודיעין עילית

מבין הערים בישראל שבהן בין 50 אלף ל-99,999 תושבים, במודיעין עילית תוחלת החיים הגבוהה ביותר (87.6 שנים), ובאום אל פאחם הנמוכה ביותר – 79 שנים (פער של 8.6 שנים).

מבין הערים בישראל שבהן בין 50 אלף ל-99,999 תושבים, במודיעין עילית תוחלת החיים הגבוהה ביותר (87.6 שנים), ובאום אל פאחם הנמוכה ביותר – 79 שנים (פער של 8.6 שנים), כך עולה מנתוני הלמ"ס.

שלוש מתוך ארבע הערים עם תוחלת החיים הנמוכה ביותר הן ערים ערביות או מעורבות – אום אל פחם, לוד ורמלה.

בין הערים הגדולות בישראל שבהן חיים יותר ממאה אלף תושבים, תוחלת החיים הממוצעת ברמת גן היא הגבוהה ביותר (84.6 שנים) ואילו בבת ים היא הנמוכה ביותר, עם 83.3 בלבד – פער של 3.6 שני

עוד עולה כי נמצאו פערים בין היישובים הערביים ליהודיים במגוון מדדים. ביישובים הערבים היו שיעורים גבוהים יותר של תמותה ממחלות לב, שיעורי אשפוז כללי, שיעורי סוכרת ועודף משקל, או השמנה בכיתה. לעומת זאת, ביישובים יהודיים היו שיעורים גבוהים של תמותה מסרטן.

הנתונים מצאו  כי קיים בין הרמה החברתית-כלכלית של היישוב לבין תוחלת החיים ב-32 היישובים שמנו 50,000 תושבים ויותר: ככל שהמדד של היישוב גבוה יותר – כך תוחלת החיים שבו גבוהה יותר. למעט כמה יישובים שבהם למרות הרמה החברתית-כלכלית הנמוכה, תוחלת החיים גבוהה בערים החרדיות מודיעין עילית, בני ברק, ביתר עילית, בית שמש וירושלים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *