תוך שנה וחצי הצליח "אוטותל"- מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו-לצמצם את שיעור משקי הבית שמחזיקים רכב

תוך שנה וחצי הצליח "אוטותל"- מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו-לצמצם את שיעור משקי הבית שמחזיקים רכב ואת ההוצאה הכלכלית הנלוות

מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו, "אוטותל", הציג לראשונה מאז השקתו באוקטובר 2017 נתוני סקר מנויים:

45% הצהירו כי בעקבות הצטרפותם למיזם הם הפחיתו את השימוש ברכב הפרטי

לטובת תחבורה אלטרנטיבית
21% דיווחו כי מכרו רכב פרטי שהיה ברשותם או שנמנעו מרכישת רכב נוסף בכלל

66% דיווחו כי אינם מתכוונים לרכוש רכב בכלל

50% סבורים כי שימוש בשירות הרכב השיתופי עשוי לבטל כליל את

הצורך ברכב הפרטי
84% מעוניינים שהשירות יורחב מחוץ לעיר

מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו, "אוטותל", הפועל פחות משנתיים, מציג לראשונה נתוני סקר הנערך בקרב 1,063 מנויים בשירות אוטותל, אשר בחן את פרופיל המשתמשים במיזם, תפיסותיהם, צרכיהם השונים והשימוש ברכבים של המיזם לעומת חלופות אחרות של תחבורה. הסקר, המהווה מדגם מייצג, בוצע על ידי Shiluv I²R, חברת מחקרי השוק המובילה בישראל, המספקת תובנות לחברות ישראליות מובילות, כמו גם למותגים בינלאומיים מובילים.

מנתוני הסקר, עולה באופן מובהק כי המיזם הצליח לצמצם את השימוש ברכב הפרטי לטובת תחבורה אלטרנטיבית וכן הצליח להוריד רכבים מהכביש ולהפחית את הוצאות משקי הבית בגין החזקת רכב.

מנויי "אוטותל" מעידים על שינויים התנהגותיים ותפיסתיים בעקבות הצטרפותם לשירות. קרוב למחצית (45%) מעידים על הפחתה בשימוש ברכבם הפרטי, וכחמישית טוענים כי אף צמצמו את כמות הרכבים שברשותם או ששקלו ובסוף בחרו שלא לרכוש רכב נוסף.

הרוב המוחלט של המנויים (85%) סבור כי שילוב "אוטותל" עם אמצעי תחבורה משלימים, עשוי להוות תחליף לרכב שני בבית. 50% סבורים כי שימוש ב"אוטותל" אף עשוי לבטל את הצורך ברכב הפרטי.

כמו כן, מרבית המנויים (74%) סבורים כי הצטרפותם לשירות תרמה לעצמם/ ו או לחברה בעיקר בחיסכון בחיפוש חניה בעיר ובמודעות כלכלית בכל תחום ההוצאות על הרכב והנסיעות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *