"תוך 48 שעות תהיה תקרית": צה"ל מתגבר את עוטף עזה

החשש מהסלמה הולך וגובר

דובר צה"ל מוסר כי כחלק מהיערכות צה"ל ובהתאם להערכת המצב, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים לטובת הגברת המוכנות.

אוגדת עזה תוגברה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי״ר, שריון וכוחות מיוחדים. בשלב זה לא קיימת פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות ישארו בגזרה.

סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אל-חיה (סגנו של סינוואר) טוען כי ריכוזי הכוחות של צה"ל בעוטף נועדו לצרכים פנימיים ישראליים, כך שאין בכוונת חמאס להיגרר למלחמה. בראיון לערוץ אל-אקצא (ערוץ הבית של חמאס בעזה) טען אל-חייה: ישראל מצויה על סף מערכת בחירות ולשם כך היא חפצה להבעיר את האזור באמצעות שפיכת דם פלסטיני. " ההתנגדות עירנית והיא יודעת מתי להילחם ולא להילחם ולא תיגרר למערכה בלתי מחושבת. אנחנו נילחם בזמן הנוח לנו. אנחנו ממתינים בסבלנות."

בעניין עליית יהודים להר הבית בצום ט' באב אמר אל-חייה: "זוהי מזיגת שמן על האש, ואנו מוכנים להגן על הר הבית. ההתנכלות המתמשכת של המתנחלים להר הבית רק מוסיפה להבות לאזור … לא מדובר רק בט' באב, ולאחריו יהיו אירועים אחרים (שבגינם יעלו יהודים להר) ולכן עינינו פקוחות תמיד על ירושלים וההתנגדות שלנו תמשיך להגן עליה."

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בימים האחרונים אנו עדים להתנהלות מסוכנת של ארגון הג'יהאד האיסלאמי שעלולה להיות לה השלכות חריפות על המצב ברצועת עזה. התנהלות זו, שמבוטאת בכוונות להוציא לפועל פיגוע נגד תושבי העוטף וכוחות צה"ל, פגעה כבר עתה בשגרת החיים של העזתים: ישראל נאלצה לסגור את המעברים בארז ובכרם שלום כדי למנוע תנועה של אנשים ורכבים בצירים אלה. מדובר בארגון שרווחת התושבים בעזה לא נמצאת לנגד עיניו, ובמחיר שיקולים שאין בינם ובין האינטרס העזתי דבר – הוא מאיים להביא את הרצועה פעם נוספת אל פי תהום. תושבי עזה – אל תאפשרו לג'יהאד האיסלאמי לגרור אתכם להסלמה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *