תוצאות האמת: הישג עצום לשס ויהדות התורה – לביבי אין רוב

אחרי ספירה של 91.5% מהקולות עולה כי המפלגות הגדולות כחול לבן והליכוד זכו ל-33 מנדטים – לביבי ולגנץ אין רוב להקים ממשלה

אחרי ספירה של 91.5% מהקולות עולה כי המפלגות הגדולות כחול לבן והליכוד זכו ל-33 מנדטים. גוש הימין עומד על 56 מנדטים. ראשי המפלגות נתניהו וגנץ רמזו כי יקימו ממשלת אחדות. הרשימה הערבית קיבלה 12 מנדטים. ישראל ביתנו 9 מנדטים. שס 10, יהדות התורה שמונה מנדטים.ימינה 7, המחנה הדמוקרטי 5 והעבודה 6 מנדטים.

אחוזי ההצבעה בבחירות עמדו על 69.4%, 4,440,141 מצביעים. בבחירות לכנסת ה-21 שיעור ההצבעה עמד על 67.9%. מדובר בעלייה של אחוז וחצי מהבחירות לכנסת ה-21

עודד פורר, מספר שתיים בישראל ביתנו, אמר הבוקר לניב רסקין: "יש למדינה אתגרים ביטחוניים וכלכליים דרמטיים ולכן נדרוש ממשלת אחדות. אין שום סיבה לחכות לנובמבר או דצמבר, אפשר לעשות אותה מהר מאוד. הציבור רוצה ממשלת אחדות חילונית וליברלית. הנאום של גנץ אתמול היה מאכזב, הוא דיבר כללי ובלי שום מחוייבות".

עוד אמר אמר פורר: "ממשלה של 64 חברי כנסת היא לא ממשלת אחדות. אנחנו חושבים שאפשר להגיע לממשלה עם מעל ל-70 חברי כנסת שתעביר את חוק הגיוס, תסדר את נושא לימודי הליבה ומערכת היחסים בין הדת לאזרח ותפסיק את הכפייה הדתית".

אביגדור ליברמן, יושב ראש ישראל ביתנו, הבהיר הבוקר כי לא קיימת שום אפשרות מבחינתו מלבד ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן. ליברמן פסל את האפשרות של מערכת בחירות נוספת: "לא יהיו 61 ממליצים על פיזור הכנסת". ליברמן הצהיר גם כי לא יישב הרשימה המשותפת ולא יתפשר על לימודי ליבה, חוק גיוס ומרכולים בשבת‎.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *