תושבים באלעד הלשינו: חגיגת הקצאות וטובות הנאה

כמה שעות לאחר שהמשטרה עצרה 3 חשודים בפרשת היתרי הבנייה באלעד, בתנועה לאיכות השלטון מפרטים את חומרת העבירות: תושבים בעיר דיווחו לנו על שורה של עבירות במסדרונות העירייה בנושאי בנייה והקצאות

לאחר חודשים של תחקיר עומק שביצעה התנועה לאיכות השלטון, ולאחר פניה בתלונה למשטרה ולפרקליטות, הודיעה הבוקר (א') משטרת ישראל על חקירה שמתנהלת נגד בכירים בעיריית אלעד. "באירועים קיים חשד לעבירות מצד בעלי תפקידים ברשות, כולל עדות שקר, שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, חשד לקבלת דבר במרמה ועוד".

 

3 חשודים יובאו בשעה 14:00 לערך לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינם. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם בהתאם לצורכי החקירה.

בתנועה לאיכות השלטון מפרטים את סדר האירועים:  בהודעת התנועה שלוחמת בשחיתות נכתב כך: "בחודשים האחרונים התקבלו במשרדי התנועה פניות של תושבי אלעד, שהתלוננו משך תקופה ארוכה על התנהלות ראש העירייה ובעלי תפקידים נוספים, במספר אירועים בשנים האחרונות. הפניות גובו בתיעוד התכתבויות של התושבים עם הרשויות, בהן התריעו פעם אחר פעם על הנעשה ברשות תוך בקשה לנקוט בפעולת אכיפה, כשהתרעותיהם מלוות במסמכים שונים ובראיות שנבדקו גם בתנועה. התנועה פנתה למשטרה ולפרקליטות, על בסיס אותן הפניות, המעלות חשש ממשי לביצוע עבירות חמורות מתחום טוהר המידות בשירות הציבורי, ובהן חשש לביצוע עבירות של שוחד בחירות, עדות שקר ועבירות נוספות. אותן הפניות אף מעלות חשש לדפוס פעולה של ממש אצל גורמים בעיריית אלעד, שיטה הכוללת העלמת עין מכוונת מעבירות תכנון ובנייה של מקורבים לגורמים בעירייה, ואף סיוע בפועל למצב זה תוך ביצוע עבירות פליליות, כגון מתן תצהיר שקר ועדות שקר. בחלק מהמקרים מתקיימת זיקה ברורה בין נבחרי ציבור ובעלי תפקידים ברשות, לבין למוסדות הנהנים מהעבירות. ככל שיתברר שהמידע נכון, מדובר בתופעה שהיקפה הנרחב בשילוב עם הדמויות הבכירות בשלטון המקומי המעורבות בה, מבססות את אחת הפרשות החמורות שנחשפו בשנים האחרונות.

בתנועה לאיכות השלטון חושפים בין היתר את מקצת החשדות בפרשה:

א. "שיטת" הקצאת הקרקעות ומתן היתרי בניה בעיר אלעד: התנועה חשפה מקרים בהם עולה חשש לביצוע הקצאות נכסים ללא תמורה לגופים בעלי זיקה פוליטית לחברי מועצה, עבירות חמורות בתחום התכנון ובנייה שבוצעו בידיעה מלאה של בכירים בעירייה, או תוך הסתרת מידע, מתן מידע כוזב לערכאות, וסיוע פעיל מצד הנהלת הרשות בפעולות המעלות חשד לקבלת דבר במרמה ע"י בעלי תפקידים בגופים המוטבים. חלק מהעבירות בוצעו בסמוך לבחירות, ועל כן מעלות בנוסף גם חשד לשוחד בחירות.

ב. הקצאת מקרקעין ומתן היתרי בניה בקשר עם מתן טובות הנאה בסמוך לבחירות לרשויות המקומיות: חשד שהעירייה והעומד בראשה פעלו לחלוקת טובות הנאה לקבוצות ולקהילות גדולות, בצורה של הקצאות קרקעות למוסדות שונים, במטרה להטות את תוצאות ההצבעה לראשות העיר, וכי הדבר מהווה שוחד בחירות.

ג. חשש לביצוע עבירות תכנון ובנייה תוך מתן תצהירי שקר על ידי בכירים בעיריית אלעד: חשד לביצוע עבודות ללא היתר כנדרש בחוק, בידיעת הרשות ותוך הסתרת מידע ציבורי מתושבים הפונים לרשות ולעיתים אף תוך מתן תצהירי שקר של בכירים בעירייה (בהווה ולשעבר). בנוסף התגלו מספר מקרים בהם ישנו חשש ממשי להקצאות, מתן היתרי בניה תוך חריגה מתכנית, והעלמת עין מכוונת ושיטתית של הרשות מביצוע עבירות – כשהמוטבים כולם הינם עמותות או מוסדות להם זיקה ישירה לנבחרי ציבור או לבעלי תפקידים ברשות.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. "הלשינו"??? נשמע שהם אלה שעשו את העוול!.....

    מה נהיה?
    כבר נדמה במדינה הזאת שהאנשים שפועלים על החוק הם הפראיירים שנדפקים ודורכים עליהם ושזה לא משתלם..
    החוק נועד לעשות סדר וזה שאנשים החליטו לדרוך ולרמוס ולעשות מאסחרה ולעשות טובות הנאה למקורבים לא אמור שמי שהחליט שנמאס שדורכים עליו הוא "מלשין" ו"מוייסר"…חלאס עם השטויות של הקומבינות ושל ההפחדות!
    תתחילו להיות אנשים ישרים ותעשו סוף לחילול ה'

    שפוי |
    הגב
  2. מתי יגיעו גם לביתר??

    הגיע הזמן להבין שהשחיתות גורמת סבל לכולנו

    תושב העיר |
    הגב
  3. אין חדש תחת השמש, וסדנא דארעא חד הוא. ראה ערך מודיעין עילית.

    השיטות אותן שיטות, רק הגיבורים אחרים.

    אלף |
    הגב