תושב אבו גוש קנה את החמץ של המדינה

המכירה השנתית

 

כנהוג כמידי שנה בערב חג-הפסח, מכרו הרבנים הראשיים לישראל את כל החמץ של מדינת ישראל לנוכרי, חוסיין ג'אבר תושב אבו-גוש, שיחזיק ברשותו את החמץ עד אחרי שביעי של פסח, וכן את החמץ של אלפי המוכרים שבחרו למכור את החמץ דרך אתר האינטרנט של הרבנות הראשית לישראל ושל הגופים והאנשים שהסמיכו את הרבנים למכור את החמץ עבורם.

החשב הכללי לאוצר מר יהלי רוטנברג הסמיך היום (ד'), בשם שר האוצר את הרבנים הראשיים לישראל, מרן הגאון הרב יצחק יוסף ומרן הגאון הרב דוד לאו, למכור את החמץ של מדינת ישראל בהתאם לחוק נכסי המדינה לחוסיין ג׳אבר, תושב אבו גוש.

בטקס שנערך היום ברבנות הראשית לישראל מכרו הרבנים את החמץ, וקיבלו מקדמה על סך 20 אלף שקלים מידי חוסיין ג'אבר, על פי ההסכם, לאחר חג הפסח יעריכו שלושה שמאים את שווי החמץ של המדינה ואז יוכל הקונה ג'אבר, להשלים את העסקה ולקנות בהתאם להערכה שתקבע וככל שלא יוכל להשלים את העסקה החמץ יוחזר לרשות המוכרים. הסכם המכר בעל תוקף הלכתי וחוקי ומאפשר לאזרחי ישראל לקיים בהידור את מצוות הפסח מבלי להיכשל בחשש של חמץ הנותר בבעלותם.

חלקו הראשון של טקס נפתח בחתימת ומסירת כתב הרשאה של שר האוצר על ידי החשב הכללי רו"ח יהלי רוטנברג לרבנים הראשיים המעניק להם אחריות על חמץ המדינה ומסמיך אותם למכור את החמץ.

נוסח שטר ההרשאה: "בתוקף סמכותי… אני מסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, להיות מורשים לכל פעולה הקשורה למכירת חמץ לנכרי, כנהוג וכמקובל בישראל". לאחר מכן, מכרו הרבנים בשם המדינה, בשם עשרות אלפי המוכרים דרך האינטרנט וכן בשם הגופים והמוסדות שהסמיכו את הרבנים את החמץ לקונה חוסיין ג׳אבר.

בסיום הטקס, בירכו הרבנים הראשיים לישראל את הנוכחים ואיחלו לכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח.

הרב הראשי לישראל הראש"ל הגר"י יוסף בירך את הנוכחים בחג פסח כשר ושמח והוסיף ואמר: "אני דיברתי בזמנו עם היועמ"ש לממשלה מנדלבליט התרעתי ואמרתי שאנשים ימנעו מלהתאשפז בבית החולים בליל חג הפסח… אז הבג"ץ נתן הוראה שמותר אך הוא לא אמר שחייב, לכן אני קורא לבתי החולים בארץ וגם לאורחים שמגיעים להתאשפז או לבקר, להתחשב ברגשות של הזולת ולא להכניס חמץ לבתי חולים, המדינה שלנו קיימת כבר 73 שנה ויש לנו סטטוס קוו, שכולם מכבדים את אחד את השני ואת המסורת, למה לפרוץ את הגדר???, לכן אני קורא מכאן על דעת עמיתי הרב הראשי הרב לאו שלא להכניס חמץ לבתי חולים, לכבד את הרגשות של האנשים שומרי המסורת, יש אנשים שלא שומרים שבת, אבל מקפידים מאוד על החמץ, רוב הישוב היהודי בארץ ישראל מקפיד על חמץ, ולכן מבקשים מהציבור להתחשב ברגשות רוב העם ואחד של השני".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו בירך את הנוכחים בחג פסח כשר ושמח ואמר: "אני מצטרף לקריאתו של עמיתי הראש״ל הגר"י יוסף, בעניין החמץ ומקווה שבאמת כל אחד יעשה את ההשתדלות הראויה להתחשב בנושא. אנו אמונים על האמור בתורה ומכשירי האלקטרוניקה למיניהם רחוקים מאתנו בפרט בשבתות וחגים אבל גם מי שלא מצליח להתנתק אני פונה אליכם היום, לפחות בליל הסדר תתנתקו מהכל. תספרו לדור העתיד את העבר של עם ישראל. כי ברגע שנדע מאין באנו נדע לאן נלך. בואו נעשה את הדברים הנכונים להעביר את המסורת היקרה לנו לדורי דורות ובצורה הזו נדע להעריך את העבר ולשמר את ההווה. זו הדרך הנכונה לבנות עצמינו לעם שממשיך את הדרך ויזכה מתוך בריאות ושמחה לחוג את החג כהלכתו".

צילום: איציק בלניצקי לע״מ.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *