תושב מודיעין עילית שהונה נשים חרדיות נכנס הבוקר לכלא

הבוקר נכנס לכלא דוד שטיינהרטר, החשוד ממודיעין עילית שביצע מעשים חמורים והונה נשים שונות שעמן ניהל קשרים. החשוד בן ה-38 הגיע הבוקר עם מזוודה לבית הכלא ניצן ברמלה שם ירצה את עונשו

הבוקר נכנס לכלא דוד שטיינהרטר, החשוד ממודיעין עילית שביצע מעשים מגונים והונה נשים שונות שעמן ניהל קשרים. החשוד בן ה-38 הגיע הבוקר עם מזוודה לבית הכלא ניצן ברמלה שם ירצה את עונשו במשך 4.5 שנים.

משטרת ש"י גבתה עדות מאחת הגרושות חרדית ואם לשניים, שהעידה כי הוא התנהג אליה באופן שלא כחוק. החשוד שהה עמה בדירתה ברמת השרון – שם נעצר. על פי הדיווח בוינט, נגבתה עדות גם מאשתו הרשמית של שטיינהרטר, תושבת שכונת ברכפלד.

סנגורו של שטיינהרטר, עו"ד מיכאל עירוני, ביקש בראשית הדיון לאסור את פרסום שמו של החשוד: "לא הייתי מבקש לולא התנהלות ביזיונית של צוותי החקירה. היות ומדובר בחקירה שבה יכולים לפגוע במשפחתו, בילדיו הקטינים ובאשתו, אני מבקש לא להתיר את פרסום שמו ואת שם משפחתו".

למרות הטענות, השופט אלעד פרסקי החליט לפרסם את שמו של שטיינהרטר והורה על הארכת מעצרו בשמונה ימים. "קיים חשד סביר למיוחס למשיב", קבע השופט. "מדובר במספר לא מועט של אירועים בעלי דפוס דומה. לנוכח החשד הסביר הרי שקיימת מסוכנות שנשקפת לאנשים ולכן קיימת עילת מעצר ולעניין זה מצטרפת העובדה כי נגד המשיב עומד כתב אישום בעבירת חמורות".

 

לפני יותר משנה פורסמה כתבה בידיעות על דודי שטיינהרטר, אברך ממודיעין עילית, אב לעשרה ילדים, הקים לעצמו הרמון סודי. פרסום בפייסבוק הביא לקריסת מגדל הקלפים שהוא בנה, וכך האיש שהיתל בנשים וניצל את כספם – נעצר .

דודי בן ה- 38 ממודיעין עילית נעצר בחשד לביצוע מעשים חמורים וקבלת דבר במרמה בכמה נשים – הוא שוחר למעצר בית ומאז הוא מנהל שגרת חיים במודיעין עילית כאילו לא אירע דבר. שכנים מספרים כי ראו אותו מתפלל בבתי כנסת, ניגש לעמוד ואף עולה לתורה.

בעקבות כך החליטו בעיר להוציא פשקווילים כנגד שטיינהרטר בהם נקראים המתפללים שלא לצרפו למניין. היום הופצו פשקווילים חדשים עם תמונתו בהם נטען כי הפשקווילים הופצו על דעת רבני העיר שעד כה לא הביעו דעה בנושא.

"הוא כריזמתי, חלקלק, מתקתק ואמן המניפולציות. קשה לעמוד בפניו", העידה טובי (40) גרושה מבני ברק, בשיחה ל'ידיעות', שהמתינה חודשים ארוכים בציפייה לתאריך שבו, לדבריה, קבעו להתארס. "יש בו משהו שאי אפשר לעמוד בפניו".

בכתבה של אריאלה שטרנבוך העידה שירה, כי העבירה לו 384 אלף שקל ממכירת דירה שהייתה ברשותה, כדי שיוכלו לרכוש יחד איתה דירה. בחודשים הבאים הוסיפה 142 אלף שקלים. יחד עברו לדירה ענקית ובמקביל, לטענתה, איפשרה לו למשכן את דירת הוריה ולהעבירה על שמו, "כדי שיוכלו לקחת משכנתה גדולה יותר".

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עין רמב"ם הלכות אישות יג יא. מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד (שאל) החופה את כל גופה כמו טלית וכו' ועין רמב"ם הלכות אישות כד יב. מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית. יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים. אע"פ ששערה מכוסה במטפחת. ושם הלכה יג. עזרא תקן שתהיה אשה חוגרת בסינר תמיד בתוך ביתה משום צניעות. וכו'

    עין רמב"ם הלכות אישות יג יא. מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד (שאל) החופה את כל גופה כמו טלית וכו'

    ועין רמב"ם הלכות אישות כד יב. מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית. יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים. אע"פ ששערה מכוסה במטפחת.

    ושם הלכה יג. עזרא תקן שתהיה אשה חוגרת בסינר תמיד בתוך ביתה משום צניעות. וכו'

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. כל הרבנים יצאו נגד כת השאלים והרעלות

    לובשות השאלים הן פרוצות, במשמעות הפשוטה של פריצות, כאשר הן מרבות לצאת לרחובה של עיר, וכל יציאה שלהן מושכת תשומת לב רבה, עקב לבושן הזר והמוזר, ואנשי הרחוב מסתכלים בפניהם מתוך סקרנות ותימהון ונכשלים בכך. ואת זה אמרו גדולי הדור, איש איש בסגנונו.

    ✥ הגר"ע יוסף – שאל זה פריצות! ✥

    הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.

    "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בלבוש הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של לבוש אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.

    "שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.

    "הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגוונים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.

    "שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד" (תמליל שפורסם משיחה ברדיו).

    ✥ הגר"מ מאזוז: "כמו מחבלות ערביות" ✥

    בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב:

    "לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש הדורשים לגנאי שלפי המציאות, בזמננו הדבר מושך עיני האנשים ברחוב, ויצא שכרו בהפסדו, וגם יש נשים העושות זאת מתוך כפייה נפשית, ולפעמים מגיעים לאובססיה של ממש. נשמח אם יורנו מורנו את הדרך אשר תשכון אור".

    הרב מאזוז השיב בנחרצות כי כל חומרה שאינה מופיעה במקורותינו ואינה נהוגה על-ידי חז"ל, הנוהג בה גורם כי יוצא שכרה בהפסדה:

    "כל חומרא שאין לה מקור בחז"ל יוצא שכרה בהפסדה. לפי מה ששמעתי יש מהן דומות למחבלות רעולות רח"ל. ועל זה יש להמליץ המשנה (שבת פרק ו' משנה ו') "ערביות יוצאות רעולות". הלואי תשמורנה על כיסוי ראש כמו שצריך".

    ✥ הגר"י פוזן – כל לבוש שונה מהרגיל זה פריצות! ✥

    כך כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ:

    "ל דבר אשר גורם לכך חסרון צניעות הוא, כי ע"י זה מבליט מציאותה וגורם להרהור אחריה, ודבר זה יש לו שתי תוצאות, האחד, כל מה שמושך להרהור יותר ישיר הוא יותר פרוץ, ומטעם זה אשה שהולכת בשוק בלי רדיד (כלשון הרמב"ם), דהיינו שהולכת כמו בבית, אדם הרואה אותה ירגיש את עצמו אצלה בבית, על כל המשתמע מכך, ואם תלך בחלוק, ירגיש את עצמו עוד יותר קרוב, וכן הלאה, ומחמת זה הדבר הזה פריצות הוא. ולא שצריכים שני כיסויים ברחוב, כמש"כ חכם אחד מחכמי זמננו, אלא שצריכה לבוש שאינו לבוש ביתי אלא מלבוש "מלובש". והתוצאה השניה ממש"כ למעלה היא, שדבר הרגיל באותה מדינה, אינו מבליט אחת שעושה כן, ומחמת זה ישנם דברים התלויים במנהג המקום, והוא דבר פשוט".

    על אותן נשים שמכסות גם את פניהם, אי אפשר לומר שאינן צנועות, כי למעשה לא רואים כלום. אלא שבדרך כלל הקיצוניות והחומרות המטורפות מביאות לידי שגעון, או לידי איסורים הרבה יותר חמורים, וזה כבר ענין אחר לגמרי.

    ✥ רבני העדה החרדית: "קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל" ✥

    בתום דיון סוער שהתקיים בבית הדין של 'בד"ץ העדה החרדית', הכריע בית הדין לצאת למאבק חריף נגד כת הטאליבן-ה'שאלים'.

    תחילה האזינו חברי הבד"ץ, במשך 3 שעות לעדויות של בעלים ובנים למשפחות שאמותיהן נסחפו לכת 'השאלים'. במהלך העדויות נשמעו מקרים שאירעו בתקופה האחרונה בקרב הכת.

    בין היתר הוזכר בדיון המקרה של אשה צעירה שהחליטה מטעמי צניעות לקיים את לידת בנה בביתה וסיכנה את חייו של הילוד עד לפיקוח נפש. כן נשמעו עדויות על מנהגים זרים ומוזרים שאימצו נשות הכת בעניני אישות וקידושין.

    מקרה נוסף שפורסם, הוא של ילדה קטנה הנמנית על משפחה מחברי הכת, שנכוותה באורח קשה בביתה. אך האם שהגיעה לבית החולים 'הדסה עין כרם', דרשה שדווקא אחות או רופאה תטפל בה. משלא מולאה דרישתה, היא הסתלקה מבית החולים ופנתה לטיפול פרטי תוך סיכון חיי הבת.

    לאחר שנשמעו העדויות, קיימו חברי הבד"ץ דיון בדלתיים סגורות בן כ 45 דקות, ובו החליטו הדיינים להיאבק בכת. במהלך הדיונים התבטא אחד הדיינים כי "מדובר בכת מסוכנת, שאין לה דבר עם ההלכה והיהדות".

    בסופו של הדיון, פרסם הבד"צ מכתב חריף נגד הכת הכולל איסור על הצטרפות לכת ועל כל קשר עם חבריה.

    במכתב נכתב: "בצער רב שמענו אנו הביד"צ הח"מ עדויות על מעלליהם של קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל, ומדעת עצמן מנהיגות עד כדי עקירת חינוך ותורה מישראל, אינן שולחות את צאצאיהן לתלמוד תורה ולבתי חינוך, ומונעות מהם רפואה גם במקום סכנה וחשש פיקוח נפש, וגם דברים שאין ראוי לשומען בחמורות שבחמורות כנישואין חופה וקידושין וכד'.

    "ע"כ אנו מזהירים את נשות ובנות ישראל שאסור להגרר אחריהן ומנהיגיהם, וצריכים להתרחק ממנהיגיהם ומדרכיהם כי סופן אבדון וכליה רח"ל.

    "ואנו מוחים מחאה נמרצת נגד אלו ששינו סדרי תורה וחופה וקידושין בישראל תוך זלזול בדיני נישואין, ונגד כל מי שהיה חלק ונחלה עם הדבר הזה, והזהרו בגחלתן של חכמי ישראל שקבעו הלכה ומנהג ישראל תורה לשעה ולדורות".

    בסיום המכתב נאמר: "ויעזור השי"ת שנזכה לגדל את צאצאינו בדרך התורה והמסורה, לראותם עולים במעלות הקדושה והצניעות כמקובל מדור דור כדת משה וישראל, עדי נזכה בקרוב בשוב ה' שבות יעקב" (פורסם בתקשורת).

    ✥ ציטוטים מגוחכים מספרי קדמונים ✥

    ידוע שבזמנים עברו היו קהילות, בפרט בארצות המזרח, בהם היה נהוג ללבוש "שאל" ככיסוי ראש, על כן פסק זאת הרמב"ם להלכה, מדין "דת יהודית". בגמ' במסכת שבת (דף פ.) אף מובא שהיו נשים שהיו מגלות רק עין אחת, ועוטפות את כל גופן ברדיד (עם זאת, היו כוחלות ומאפרות את העין שנותרה גלויה – מה שמוכיח שאין שום איסור לאשה להתאפר ברשות הרבים).

    אך כל זה היה בזמנים ההם, ובקהילות בהן כל הנשים היו נוהגות כך – והלבוש הזה היה נפוץ בכל העולם. כיום הלבוש הזה הוא נדיר, רוב ככל היהודיות בכל העולם לא לובשות אותו, ואשה יהודיה העושה זאת נראית כנזירה או ערביה, ומושכת תשומת לב רבה מכל הסובבים המשתאים. בוודאי שאין זו צניעות, וכפי שכתבו גדולי הדור לעיל, אלא צביעות איומה ונוראה. והציטוטים מספרי קדמונים לא מוכיחים כלום, לא מיניה ולא מקצתיה, שהרי ברור שכל אותם שכתבו כך, היו מודים שבימינו הדבר גובל בחוסר צניעות, ורק מכער את האשה על בעלה ועל כל סובביה, והופך אותה ללעג וקלס. אפילו רבני המגזר הקיצוני ביותר ששמר על סגנון לבושו במשך שנים רבות, רבני העדה החרדית, ראו צורך לצאת נגד הכת המסוכנת ומנהיגה – אהרן רומפלר המכונה "גה"צ דתהילות ישראל" (בית הכנסת שלו) שנפטר לא מזמן, אבל הבן שלו ממשיך להנהיג את כת "לב טהור" הרשעים הארורים.

    יהושע |
    הגב
  3. הגאון רבי שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיקו, מדבר לראשונה נגד הצניעות של נשים הצנועות

    כבוד הגאון רבי שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיקו, מדבר לראשונה נגד הצניעות של נשים הצנועות בראיון בלעדי ל'כיכר השבת'. כבוד הרב***************, מה יש לך נגד נשי הצנועות הלובשות שאלים???? תתבייש לך שעשית חילול השם, שדברת כך, נגד הצניעות של הרמב"ם והשו"ע. וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב.

    ועין רמב"ם הלכות אישות יג יא. מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד (שאל) החופה את כל גופה כמו טלית וכו'

    ועין רמב"ם הלכות אישות כד יב. מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית. יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים. אע"פ ששערה מכוסה במטפחת.

    ושם הלכה יג. עזרא תקן שתהיה אשה חוגרת בסינר תמיד בתוך ביתה משום צניעות. וכו'

    וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב…. תתבייש לך איך עוד קוראים לך רב?
    וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו'

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב