תחקיר 'אקטואליק' מגיע לירושלים: מי חברי המועצה החרדים שחזרו אלינו?

הפנינו פנייה אנונימית לכל חברי מועצת העיר ירושלים החרדים. היה מי שיצא מגדרו, היה מי שענה בלקונית והיו רבים שלא התייחסו כלל לאזרח הקטן. אז מי הם הצדיקים?

בשבוע שעבר פרסמו כאן, במגזין סופ"ש של 'אקטואליק', את הכתבה הראשונה בסדרת התחקירים שלנו, שבאה לבדוק – מי הם חברי המועצה החרדים שנבחרו, שבאמת באו לעזור לאזרח הקטן.

תקציר הפרק הקודם: שלחנו בקשה לעזרה לקבלת הנחה בארנונה – למרות שזו, על פי הספר, לא מגיעה לנו, וציפינו לעזרה: האם מי מחברי המועצה – פנינו לכולם – יצלצל לעזור, או אף לומר שאין מה לעשות? האם לפחות ישלח מייל? בשבוע שעבר פרסמנו כאן את התוצאות המלאות.

הכתבה עוררה גלים בבני ברק. מספר חברי מועצה, שהופיעו בכתבה ככאלה שלא חזרו אלינו, נציגי "האזרח הקטן", פנו אלינו ואמרו: אכן, הביקורת הגיעה גם הגיעה. עצם זה שאף לא חזרנו לפנייה, הוא דבר שבעוכרינו, וטוב עשיתם עם הפרסום שידרבן מעתה נציגי ציבור לשמוע יותר לקול האזרח, ולסייע לו במה שהוא צריך, הלא לשם כך נבחרו אותם נציגים שלנו בעיריות השונות.

והשבוע: הפעם הלכנו על חברי מועצת העיר ירושלים החרדים. שימו לב: כל הפניות נשלחו כבר לפני פרסום הכתבה הקודמת, ובכתבה הנוכחית יפורסמו אך ורק תגובות ופניות שקיבלנו מהם עד לפרסום הכתבה הקודמת, שהלא – נקל לשער – לא חכמה היא לשוב אלינו, בטלפון או במייל, לאחר שנודע כבר שמדובר בתחקיר עיתונאי.

 

הפנייה שלנו: משתכרים בעבודה, אך מתקשים לשלם ארנונה

גם הפעם, בדיוק כמו שבוע שעבר, גייסנו לצורך הפניה את דמותו של "רוני אלחרר", אדם פשוט, מוכר בחנות חליפות – הפעם בירושלים כמובן, שאמנם לפי הספר מרוויח מעל הסכום המינימלי שמקנה לו הנחה בארנונה, אולם יש לו ילד, ובית, ומשכנתא, והוא מתקשה לגמור את החודש ומבקש מהחברים הנחה בארנונה.

את הפנייה העברנו לכל חברי מועצת העיר החרדים.

בשל כך שמדובר בעיר מעורבת חרדים-חילונים, הפנינו את הפנייה גם לשני חברי מועצה שאינם דתיים – עופר ברקוביץ ואלישע פלג – בכדי שנוכל גם להשוות את ההבדלים בינם לבין החברים החרדים. הפנייה הועברה גם, כמובן, לראש העיר ירושלים, משה ליאון.

התוצאות הפעם: קטסטרופה בשירות לאזרח. רק בודדים ענו לנו. מיהם? מיד.

 

התוצאות: דגל התורה עוזרים, אגודה פחות, ובש"ס יש מי שיוצא מגדרו

הפנייה נשלחה במייל ביום רביעי, ה-19 ביוני (לפני שבועיים ויום), בשעה 13:30 בצהריים.

ובכן: ראשון הפונים היה סגן ראש העיר, אלישע פלג (הליכוד), שעוזרו צלצל דקות בודדות אחרי היקבל המייל, ב-13:40, והסביר את חוק הארנונה, ושאין הרבה מה לעשות. אבל על עצם החזרה אלינו ראשון, וההסבר הסבלני – צל"ש.

האזינו לשיחה:

השני שפנה היה חבר המועצה שמואל מרציאנו (ש"ס), שעוזרו, אבי חדאד, שלח לנו מייל חזרה ב-14:03, וכתב לנו: "שלום וברכה, צריך למלות את הבקשה ולהעביר את התפסים הנ"ל. נהיה בקשר מחר בע"ה". חדאד צירף שני מסמכים שנמלא ונחזיר לו. חדאד גם השאיר לנו את הסלולרי שלו. צל"ש.

האזינו לשיחה:

חבר המועצה (התעוררות), עופר ברקוביץ, החזיר לנו מהמייל האישי שלו ב-14:09, וכתב: "הי רוני, בעניין הזה יש בד"כ קריטריונים קשוחים ואין לי יכולת לאכוף את החוק והתקנות. אולי תתייעצו עם עורך דין".

בשעה 14:15 חזר אלינו, טלפונית, שי, עוזרו של חבר המועצה הטרי (דגל התורה) דוד זוהר, וגם הוא הסביר לנו שאין הרבה מה לעשות. "אנחנו לא מזייפים הכנסות", הסביר, כמובן, וקיבל את הצל"ש שלנו.

האזינו לשיחה:

עוזרו של סגן ראש העיר אברהם בצלאל (ש"ס), חזר אלינו טלפונית בשעה 14:26, וגם הוא הסביר שהרבה אין מה לעשות. "רק אם יש הוצאות חריגות כמו הוצאות רפואיות, אפשר יהיה להיכנס לועדת חריגים", הסביר.

האזינו לשיחה:

בשעה 14:32 הגיב חבר המועצה אלחנן גרוסבוים (דגל התורה) במייל וכתב: "שלום וברכה, מי שמחזיק תיק ארנונה זה סגן ראש העיר הרב אברהם בצלאל, הוא מלא בעשיה ובאוזן קשובה לאזרח. הייתי ממליץ לך לפנות אליו לבדוק את האפשרויות". לבד מהפרגון היפה לאיש ש"ס, גרוסבוים גם השאיר את הסלולרי שלו במייל.

בשעה 14:45 צלצל אלינו יוחנן וייצמן (אגודת ישראל), וגם הוא הסביר שאנחנו לא זכאים להנחה, ואפילו ירד לפרטים מה כן יכול להיכנס לוועדת חריגים (הוצאות רפואיות יוצאות דופן), ומה לא (רפואת שיניים, למשל).

האזינו לשיחה:

לאחר מכן פנתה אלינו העוזרת של יוסי דייטש (אגודת ישראל), בשעה 15:01, וכתבה לנו: "לצערנו במקרה שלך אין דרך לעזור. אין אפשרות לקבל הנחה מטעמי הכנסה ל-3 נפשות כשמשתכרים מעל 8,700 ₪ בחודש".

חבר הנהלת העיר דודי בלומנשטוק (דגל התורה), כתב לנו למחרת, חמישי, בשעה 10:59: "שלום רב, קיבלנו את פנייתך, דבריך לגבי צורת החישוב נכונים אך לא ניתן כרגע לשנות. תנסה לפנות למחזיק התיק הרב אברהם בצלאל".

 

אלו שלא ענו לנו

ראש העיר משה ליאון בחר שלא להגיב לפנייתנו.

ואלו חברי המועצה שפנינו אליהם ולא השיבו כלל – לא במייל ולא בטלפון: אליעזר ראוכברגר, צביקה כהן, חיים כהן, משה גורא, צביקה אסולין, מיכל הלברשטאם, אריה קינג, יונתן יוסף וחיים אפשטיין.

 

בשבוע הבא: מה החזירו או לא החזירו לנו חברי מועצת העיר מודיעין עלית?

למותר לציין שיפורסמו אך ורק פניות שהגיעו עד פרסום הכתבה היום.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. התבלבלתם בין יעקב מרציאנו ממודיעין עילית לבין אחיו שמואל מירושלים

    מי שמדבר זה יעקב ממודיעין עילית

    חבר |
    הגב
  2. איפה ראוכברגר וקלרמן??? אילו ידעו שיכתבו את שמם בעיתון אוהוווו - בושה!

    בחינם לא שווה לעזור?

    רביץ... |
    הגב
  3. במילים אחרות מי שיכול לעזור לא ענה ומי שלא כן ענה

    מי שלא יודע ענה

    פראייר |
    הגב
  4. בקיצור הצעירים המשועממים ענו והמבוגרים שיש להם עוד דברים בחיים לעשות לא ענו ככ מהר

    הצעירים המשועממים כמו זוהר ובלומנשטוק ענו

    פראייר |
    הגב