תיעוד חדש ומצמרר: אנשים צרחו בכוחותיהם האחרונים, תנו לי אוויר, תוציאו אותי

"זה לא ייאמן. אנשים פה מתים – שוכבים פצועים", צעק אחד הנוכחים • משה לוי, חבר בצוות איחוד והצלה שהוזעק למקום, שחזר. צפו

תיעוד חדש ומצמרר פרסם עופר חדד חדשות 12 מהאסון במירון מתוך הדוחק שגרם למותם של 45 בני אדם, שמציג את הרגעים שבהם הפך הפרוזדור הצר של מירון לדרך קטלנית שגבתה בתוך דקות ספורות את חייהם של 45 בני אדם.

"זה לא ייאמן. אנשים פה מתים – שוכבים פצועים", נשמע צועק אחד הנוכחים במירון בליל האסון הכבד. "אני מתחנן בפניכם, אני מתחנן בפניכם! לכו!", נשמע צועק באנגלית מתפלל אחר מתוך הדוחק. "אנשים צרחו שם בכוחות האחרונים שלהם: 'תנו לי אוויר, תנו לי לנשום. תוציאו אותי, תוציאו אותי!', שחזר משה לוי, חבר בצוות איחוד והצלה שהוזעק למקום. "זה דבר שאתה לא יכול לעמוד מנגד, אין, אין איך להגדיר את זה".

בוידאו החדש ניתן לראות את צוואר הבקבוק ואת הקריסה שמגיעה מיד אחריו. המדרגות בתחתית המסדרון, שאליהן מתנקזים עוד ועוד בני אדם, הפכו למפולת אנושית. השוטרים ניסו לעשות משהו במטרה לאכוף את הסדר או לווסת את היציאה. כעת מתברר בדיעבד שהניסיון הזה רק הגביר עוד יותר את העומס האדיר שהפך למלכודת מוות.

חלק מהאנשים שבפנים כבר לא יכלו לצעוק. חלק מהקריאות שאנו שומעים הם של הצופים מן הצד – אלו שהצליחו לטפס או להיחלץ מהמקום רגע לפני שיא הלחץ. אנחנו מטשטשים את התמונות הקשות, אך לצערנו די בקולות המתפללים כדי להבין את גודל המצוקה וחוסר האונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *