תיעוד חדש שם קץ לשמועות: השוטרים לא חסמו את שביל ר' דויב

ברשתות החברתיות ובתקשורת טענו רבים על ״מחסומי מוות״ שהציבו השוטרים אלא שהערב חשף יוסי מזרחי בחדשות 12 את צילום האסון דקה אחרי דקה ממצלמות האבטחה. מהתיעוד עולה כי לא היה שום מחסום. יתרה מכך, למרות הטענות כי השוטרים חסמו את שביל ר' דויב, אף שוטר לא נראה בתיעוד במשך 6 דקות

ברשתות החברתיות ובתקשורת טענו רבים על ״מחסומי מוות״ שהציבו השוטרים אלא שהערב חשף יוסי מזרחי בחדשות 12 את צילום האסון דקה אחרי דקה ממצלמות האבטחה. מהתיעוד עולה כי לא היה שום מחסום. יתרה מכך, למרות הטענות כי השוטרים חסמו את שביל ר' דויב, אף שוטר לא נראה בתיעוד במשך 6 דקות, רק כעבור דקות, הגיעו שוטרים וניסו לסייע. מדובר במחדל של המשטרה שלא ניתבה את המתפללים ברגעים הקריטיים, אך לפי התיעודים לפני הקריסה נראה שיש זרימה יפה של חוגגים לעבר שביל ר' דויב,  לקראת השעה 24:48 מתחילים לצאת אלפים לעבר השביל, שם נופלים עשרות חוגגים, והלחץ יצר מחסום אנושי שהביא לאסון הנורא.

בתיעוד נראים מספר  אנשים שמצליחים להשתחל מעל הגדרות ולהסיר את חלקם.

שעות לאחר האסון האזרחי הקשה בתולדות המדינה בהר מירון, במשטרה טענו כי לאחר תחקור קצר לא היה מחסום משטרתי שגרם ללחץ ולדוחס שהוביל לאסון בו נספו 45 חרדים בהר מירון, אך עדי ראיה טענו כי שוטרים חסמו את היציאה ובכך גרמו לאסון.

אתמול פורסמו תיעודים בהם נראה כי שוטרים עמדו וחסמו את האיזור, אך לא ממש ניתן להבין אם הם חסמו את האיזור או שמא ניסו לחלץ, אלא שבתיעוד חדש שהמתפרסם ברשתות החברתיות נראה שהמשטרה כלל לא חסמה את המקום. עדות נוספת מדברת על כך שהשוטרים היו עסוקים באותו זמן בטיפול באירוע לב, וכתוצאה מכך נוצר מחסום שגרם לעיכוב.

אלי פולק, מבכירי איחוד הצלה שסבר כי המשטרה חסמה את זירת האסון חזר בו וטען אמש כי “היה מחסום אנושי של האנשים שנרמסו, ובכך נוצר בלבול כי מדובר במחסום משטרתי”.

עד ראייה מבית שמש שהיה בזמן האסון בתיעוד מזעזע וניצל בנס בראיון לגיא ורון – ״במעבר המדובר היה כל הזמן זרימה של אנשים והכל עבר חלק, פתאום נהיה שם דוחס עצום. הרמתי את הראש וראיתי 3 שוטרות ו-2 שוטרים שפשוט עומדים ועוצרים את האנשים שלא יעברו. אנשים התחננו, בכו, צעקו שהולכים למות, שאין להם אוויר, הם לא שחררו את המחסום. ילדים התעלפו לנו שם בידיים. כשהם כבר שחררו, כולם קרסו אחד על השני״ .

עד ראייה נוסף טען כי “יש אנשים שעמדו רחוק וראו שוטרים שמבקשים מהם ללכת אחורה וחשבו שזו חסימה. ויש אנשים שעמדו קרוב וראו שהמחסום זה גופות.” עסקן חרדי בכיר טען שעבר במקום כמה דקות לפני וראה שאכן יש מחסום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *