תיעוד מאוקראינה: בירך הגומל אחרי שבוע במרתף

צפו: ערים רבות באוקראינה במצור ואחדות מהן מופגזות ללא הרף

 

ערים רבות באוקראינה במצור ואחדות מהן מופגזות ללא הרס. התושבים שלרובם אין מקלטים מסודרים, מסתתרים במרתפים ובקומות תחתונות וכל אזעקה מקפיצה את ליבם.

אלכס, יהודי תושב סביבת קייב, שהה מראשית השבוע יחד עם משפחתו במרתף ביתו, הוא לא העז לצאת ממנו אחרי שהרחוב בו הוא מתגורר הופצץ על ידי מטוסים רוסים. פגז נפל מטרים ספורים מביתו ולבית נגרם נזק, בחסדי שמים הוא ניצל. אמש הוא עזב את ביתו ואת המרתף הקטן ועבר להתגורר בכפר הפליטים "אנטבקה" של הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה.

הבוקר, בתפילת שחרית, הוא ניגש ובירך ברכת "הגומל" בהתרגשות. הרב אסמן הקדים ואמר לקהל המתפללים: "היהודי הזה אלכס, נשאר במרתף כמה ימים יחד עם המשפחה תחת סכנה גדולה, ועכשיו הוא איתנו פה ב"אנטבקה" ואנחנו נאמר ביחד ברכת 'הגומל' ונגיד תודה לקדוש ברוך הוא שהציל אותו ואת המשפחה שלו".

כזכור, מראשית ימי הלחימה מפעיל הרב אסמן מערך ענק שכולל אירוח מלא לאלפי יהודים תושבי אוקראינה שנאלצו לברוח מבתיהם בעקבות ההפגזות הרוסיות. הפעילות מתבצעת בכפר הפליטים "אנטבקה" הסמוך לקייב הבירה. בנוסף, הרב אסמן הפעיל באופן פרטי מספר טיסות חילוץ לישראל ועשרות שיירות מאובטחות מאוקראינה אל המדינות הסמוכות.

"אני מודה לכל מי שתומך בנו בשעה הקשה הזו, ואודה לכל מי שמצטרף לסייע. ניתן להתקשר למוקד החירום שלנו בטלפון *3770 ולהיות שותפים מלאים בהצלת יהודי אוקראינה", אומר הרב אסמן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *