תיעוד מיוחד: ביקור כבוד של האדמו"ר הרב פינטו במדינת האיטי

במרכז ביקור הכבוד נפגש האדמו"ר הרב פינטו עם בכירים רבים, בינהם ראש הממשלה, שרים, חברי קבינט, אנשי ביטחון, דיפלומטים ואנשי עסקים

תיעוד: בתום מסע החיזוק בארה"ב של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א – ראש אבות בתי הדין במרוקו, נרשם ביקור יוצא דופן וייחודי של האדמו"ר במדינת האיטי הממוקמת במערב האי היספניולה שבאיי הודו המערבית.

במרכז ביקור הכבוד נפגש האדמו"ר הרב פינטו עם בכירים רבים, בינהם ראש הממשלה, שרים, חברי קבינט, אנשי ביטחון, דיפלומטים ואנשי עסקים.

אל האדמו"ר הרב פינטו התלוו אנשי עסקים יהודים, שמובילים יוזמה שמטרתה שיתוף פעולה עסקי עם מדינת האיטי. קודם לביקור האדמו"ר – התקיימו מספר מפגשים דיפלומטיים של בכירים מהאיטי עם הרב פינטו במנהטן ובמרוקו.

במהלך ביקור הכבוד, נפגש האדמו"ר הרב פינטו עם ראש הממשלה קלוד ג'וזף במעונו הרשמי בפורט או פרינס. כמו"כ נפגש האדמו"ר עם שר המסחר יונאס קופי, שרת התיירות מרים ג'ין, שר הדתות, מנכ"ל המשטרה הלאומית ליאון צ'רלס, חברי הקבינט, ז'אק לוטור הקונסול הכללי של האיטי לניו יורק, סמית 'אוגוסטין שגריר הרפובליקה הדומיניקנית בהאיטי, ועם המיליארדר איש העסקים עמוס אנדרה המועמד לנשיאות בבחירות הקרובות שיתקיימו בנובמבר 2021.

יצוין, כי למדינת האיטי יש קשר חם ליהדות וליהודים. עוד בתקופת השואה המדינה הייתה מהראשונות שפתחו את שעריהן בפני הניצולים היהודים, עוד לפני שארה"ב עשתה זאת. גם בעת הקמת מדינת ישראל, מדינת האיטי היוותה קול משמעותי בעד ישראל, מול שאר אומות העולם.

כיום קיימת בהאיטי קהילה יהודית קטנה ויהודים רבים – מכל העולם – מגיעים אליה באופן תדיר, לעניני עסקים. הממשל הנוכחי מבקש להגדיל את מספר האזרחים היהודים במדינה וכי הוא הכריז כי יקבלם בזרועות פתוחות.

למדינת האיטי יש קשרים דיפלומטיים טובים עם מרוקו – שם משמש האדמו"ר הרב פינטו בתפקיד ראש אבות בתי הדין. צפו בגלריה:

צילום: באדיבות שובה ישראל

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *