תיעוד • מפגש כבוד באו"ם: השגריר המרוקאי שיבח את הרב פינטו

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו נפגש עם שגריר מרוקו באו"ם • "אנחנו מעריכים מאוד את הפעילות של הרב במרוקו. הקהילה היהודית חשובה לנו מאוד" • תיעוד מיוחד

מפגש של כבוד התקיים אתמול (שני) בין שגריר מרוקו באו"ם עומאר הילאלי לאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו – ראש אבות בתי הדין במרוקו.

הפגישה התקיימה במעונו הרשמי של השגריר, בבניין האו"ם במנהטן, לאחר שהשגריר הילאלי ביקש להביע את הערכתו והערכת העם המרוקאי לכבוד הרב, שהקדיש את השנים האחרונות לתחיית חיי היהדות במרוקו, בהקמת מוסדות תורה וחינוך, בביסוס מערכת כשרות מהודרת, ויציקת תוכן לחיי הרוח של הקהילות במרוקו, באופן שהעמיק את הקשר בין בית המלוכה והעם במרוקו, ליהודי הממלכה.

"במשך כל השנים, מרוקו כיבדה את היהודים באופן ייחודי ומיוחד. לעולם לא נשכח את אלפי היהודים שניצלו מציפורני הנאצים, בזכות השלטון המרוקאי והמלך", אמר הרב פינטו לשגריר, "מרוקו היא גשר שמחבר בין העמים והדתות", הוסיף הרב פינטו.

השגריר הילאלי השיב לאדמו"ר הרב פינטו: "אנחנו מעריכים מאוד את הפעילות של הרב במרוקו. הקהילה היהודית חשובה לנו מאוד. אני מוקיר את שושלת האדמו"ר ואת משפחות פינטו ואבוחצירה שהיו אבן דרך בעם ישראל ובמרוקו", הוסיף.

בשיחה העלה השגריר את הצורך למנף את הפעילות הרוחנית גם בקהילה היהודית המרוקאית בניו יורק, ואת הצורך בהרחבת היקף הבשר הכשר במרוקו, לרווחת הקהילה היהודית המקומית ולרווחת אלפי המבקרים היהודים. בתום המפגש, הוזמן השגריר למעונו של האדמו"ר לביקור גומלין.

יצוין, כי במפגש הייחודי השתתף גם בנו בכורו וממשיך דרכו של האדמו”ר רבי יואל משה פינטו, ששותף למהפכה הרוחנית של אביו האדמו"ר במרוקו ומחוצה לה.

כזכור, האדמו"ר הרב פינטו נמצא בימים אלו בעיצומו של מסע חיזוק רוחני בארה"ב, במסגרתו מתקיים מרתון שיעורי תורה ומוסר ואלפים עולים למעונו במנהטן לייעוץ, הכוונה וברכה. שיעורי התורה מתקיימים בכל ערב בשעה 17:00 – שעון ניו יורק, ובחצות – שעון ישראל.

זו הפעם השלישית שהאדמו”ר הרב פינטו מגיע לארה”ב בחודשים האחרונים, וזאת במסגרת מסע חיזוק עולמי, שכלל עד כה את ארה”ב, ישראל, מרוקו, אנגליה, צרפת.

מסעו של הרב פינטו מתקיים למרות חולשתו הרבה ומצב בריאותו. בהודעה הרשמית שפורסמה על ידי ‘שובה ישראל’, צוין כי האדמו”ר צפוי לעבור בארה”ב סדרת בדיקות אצל רופאיו האישיים.

צילום: דוד בוזגלו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *