תיעוד מרגש: נערות הסמינר שימחו את הילדים המיוחדים

 

נדמה כי זמן רב לא הכיל השטח מעמד מרגש ונורא הוד שכזה. המקום: גג ישיבת אש התורה מול הכותל המערבי. הזמן: יום ראשון השבוע. המעמד: "ותחזינה עינינו". שבוע של קיטנת קיץ מופלאה הגיע אל סיומו ברגעים של התרגשות חוצה גבולות: הפרחת בלונים אשר עליהם נכתבו בדמעות בקשותיהן של בנות שלובות היקרות, הישר אל השמים. ברקע נשמעה נעימתם של בעלי המנגנים בשיר 'שערי דמעות לא ננעלו', וללא ספק, ההרגשה הייתה כי הם אכן נפתחו לרווחה. בנות הארגון, הוריהן, המתנדבות המסורות, ואפילו אנשי המוזיקה לא הצליחו לעצור את מפלס הרגש שעלה וגאה. עין לא נותרה יבשה והשערים התמלאו בתחינות ובקשות לבורא עולם למען הכלל והפרט.

 

במקום שלא זזה ממנו השכינה מעולם עלו תפילותיהן הרותחות של נשמות אשר לא טעמו טעם חטא, האווירה הייתה כבתפילת נעילה, פתח לנו שער. ברגע השיא, הבלונים פרחו מעלה למול העיניים הדומעות, אז התפרצה שמחה מרוממת, כזו שיכולה להיות רק לאחר שבוע מושקע של "יחד" עמוס בחוויות מהנות בנופשון של ארגון 'שלובות'.

לא תמיד ניתנת האפשרות להיחשף מקרוב לפעולות כה כבירות ונאצלות למען ילדות עם תסמונת דאון כפי שנעשה על ידי מתנדבות ארגון שלובות. בשבוע האחרון עורר הדים המעמד הכביר והנשגב, ביקשנו להתחקות קצת אחר עקבות הארגון הנפלא הזה. ותפעם רוחנו.

*תעסוקה לכל נערה*
ארגון שלובות הוקם לפני כשבע שנים על ידי מתנדבות מסורות אשר שמו להן למטרה לספק לנערות המיוחדות תעסוקה הולמת התואמת את צרכיהן. הפעילות החלה בשבתות ועד מהרה התרחבה לפעילויות קבועות ולעשרות מתנדבות הפעילות בגופן ובנשמתן למען המטרה הנעלה בניצוחם של סימי פישמן מאשי פלדמן והינדי ויסבלום אשר מוסרות את חייהן יומם וליל לרווחת נערות הארגון ולמען המתנדבות היקרות ועל ידן ובזכותן יוצאת לפועל כל הפעילות הענפה.

המדינה אינה מתקצבת ילדות בחינוך מיוחד מעל גיל 21 ובשל כך שלובות הוא הארגון היחיד הקיים למענן והדואג לפעילות עבורן. כארגון נדיר ויחיד מסוגו הוא משמש עוגן הצלה עבור הנערות המיוחדות, ממלא את חייהן באור ומספק להן לאורך כל השנה פעילויות, חווית, שבתות נופש, טיולים וחוגים.
כלל המתנדבות כולל המנהלת ושאר בעלי התפקיד בארגון עושות את עבודתן בהתנדבות מלאה, הפעילויות מתאפשרות באדיבות תורמים יקרים אשר קרוב לליבם נושא זה וזוכים לתמוך ולהניע את הגלגלים.

*ניהול בחסד רב*
את ניהולו הכלכלי של הארגון לקח על עצמו איש החסד הרב חונא דייטש שלא חוסך ממאמצים וטירחה למקסם את הפעילויות ולהביא את הטוב ביותר עבור הנערות. מידי שבת מסדר ר' חונא מאכלים משובחים לטובת הנערות מקייטרינג אשר נדבה לבו בפעילותו של הר' חונא המסור.
אחד התורמים שהתפרסמו הוא איש המעש ר' דודי פרקש שתומך רבות בפעילויות הארגון לע"נ אחותו ריקי פרקש ע"ה שהייתה מתלמידות הארגון, אהובה ויקרה, יהי זכרה ברוך. בימי השבעה נחשפו בני משפחתה לעוצמת הקשר המשפחתי שנרקם בין ריקי ומתנדבות הארגון, מרבית חוויותיה היו בין כתליו יחד עם המתנדבות שהפכו למשפחתה השנייה ולמרכז עולמה. בעקבות כך החליטה המשפחה ובראשם ר' דודי לתמוך ולפעול למען הצלחת ארגון שלובות.
לזכרה הוקם "הבית של ריקי" – דירה רחבת ידיים בירושלים שבה מתרכזות פעילויות ושבתות לאורך השנה וממומנת על ידו.
גולת הכותרת של פעילות הארגון הוא בנופשון ייחודי אשר מתקיים מידי שנה בשבוע הראשון של בין הזמנים ברמה גבוהה מושקעת ויוקרתית והכל במימונם של תורמים נדיבי לב. השבת למשל, נתרמה על ידי אחיה של ריקי, וועלועל פרקש.

 

*כמלאך העומד על גבו*
הנופשון למעשה הוא יצירת מופת של איש אחד העומד כמלאך על גבו של הארגון ואומר לו גדל. איש שכל כולו חסד וידיו רב לו בעסקנות במגוון תחומים לרווחת הציבור אך נראה כי נושא הילדים המיוחדים הוא בנשמתו ודל העט לתאר את עוצמת הפעילות אותה הוא עושה למען הנופשון. מדובר כאמור באיש החסד הרב חונא דייטש שליט"א שהשקיע בטוב לבו ובהתנדבות מלאה מאמצים מרובים לבניית התכנית של הנופשון ודאג להכל ועד לפרטים הקטנטנים שיהיה מושלם ובאיכות גבוהה ומלכותית למען הנערות המיוחדות.
ר' חונא היקר ניצל את מערכת קשריו המסועפים בין נדיבי העם וגופים שונים להתרימם עבור פעילות הנופשון בארגון שלובות והוא נחל הצלחה מרובה. המספרים מדברים על סדר גודל של נופשון השווה ערך קרוב ל- 400,000 שקלים בהקפדה על הטוב ביותר והאיכותי ביותר לשמחת הנערות והמתנדבות. המארג הנפלא של התורמים הובילו לשבוע עמוס חוויות מהנות שהותירו חותם בלב כל אחת ואת מהמשתתפות והעניקו כוחות עד אין קץ.

*שבוע של חוויות*
השבוע החל למחרת תשעה באב עת התאספו הנערות והמתנדבות להפעלה בבית ספר המרכז שלבש פנים חדשות וחגיגיות, הן קיבלו חולצות וכובעים תרומת קופת חולים מאוחדת באדיבותם ובזכותם של מנהלי השיווק הרב יהודה לוי והרב משה ברים וכן ד"ר יובל וויס שהגיעו למקום והתרגשו מאוד לראות את הפעילות ואף הוסיפו כי ישמחו לשתף פעולה בעתיד לטובת הארגון הנעלה. במקום התקיימה הפעלה עם דרבוקות, והרקדה מיוחדת של האחיות סאמעט, ולאחר מכן נהנו הבנות ממתנפחים אשר הובאו למקום. הנופשון כולו לווה בהדפסות מבית גרפציק באדיבותו המסורה של ארהלה פיינר.

למחרת, ביום שלישי, עלו הבנות אל האוטובוסים אשר נתרמו באדיבותם הרבה של חברת 'אחדות' ונסעו לטיול לעיר נתניה שם נהנו מספורט ימי ולאחריו סיירו במפעל קוקה קולה. ביום רביעי נערך במקום תיאטרון בובות מושקע במיוחד כאשר בעל התיאטרון הופיע בהתנדבות מלאה ומרוב התרגשותו למראה פעילות החסד סירב לקחת תשלום על ההובלה ואף תרם מכספו לשאר הפעילויות. בסיום היום הסבו הנערות לסעודת מלכים בשרית שהובאה למקום ע"י קייטרינג סבורי בניהולו של השף המהולל הערשי קוריץ.

ביום חמישי נסעו הבנות לטיול לצפון במימון משרד הנגב, הגליל והפריפריה באדיבותו של השר הרב אריה דרעי ועוזריו המסורים והנאמנים יוסי בוזגלו וישראל אוזן שלא חסכו לרגע על מנת להנעים את שהותן של הבנות והמתנדבות. במהלך הטיול טיילו הנערות באינדי פארק ולאחריו נערך שייט בכינרת.
בסיום הטיול הגיעו למתחם חב"ד בצפת אשר סודר באדיבותו ובסיועו של ראש העיר שוקי אוחנה וחבר מועצת העיר שניאור ליפסקר, שם הסבו לארוחת ערב תרומת אושר עד שהעניקו אף סכום נכבד ביד רחבה לכיסוי כל הקניות לנופשון.

בחמישי בערב נערך אירוע מיוחד למתנדבות, באירוע הופיעו זמרות בראבו ולכל אחת הוענק ערכת טיפוח של חברת ללין באדיבותם הרבה.
ביום שישי בבוקר הוגשו מעדני חלב מפנקים באדיבותה של חברת טרה בסיועו של מנהל השיווק הרב בנצי פדר, ובצהריים סעדו הבנות בטועמיה תרומת קייטרינג פוטש ומסעדת השטעטל בצפת.
שעתיים לפני השבת הגיעו למקום ראש העיר צפת שוקי אוחנה וחבר מועצת העיר שניאור ליפסקר והתרגשו עד דמעות לראות את הפעילות המפעימה.

בראשון בבוקר יצאו הבנות והמתנדבות לישיבת "אש התורה שם באולם נערך האירוע המרכזי באדיבותו של הרב יהודה וינברג והצוות המסור שהעמיד לרשות הארגון הן את האולם והן את הגג המפורסם למעמד ותחזינה עינינו.
האירוע היה מושקע ברמה גבוהה במיוחד כמיטב המסורת של ארגון שלובות: לכבד את הבנות במידת האפשר ועד קצה גבול היכולת.
השבוע העמוס בפעילויות ריגש מאוד את הנערות הצדיקות וכל נחלי הרגש זרמו לים של תפילה למען הכלל והפרט. הנופשון כולו היה בסימן של שבע שנות פעילות הארגון ובאירוע צוין כי "במוצאי שביעית בן דוד בא" ועתה הוא הזמן המדויק להתפלל על הגאולה.

קייטרינג יאמי של יואלי מרגליות הגיש למשתתפות האירוע אוכל גורמה, 'מכובד' באדיבותו של המנכ"ל שוקי אונגר דאגו לקישוטי יוקרה, דסי כהן העניקה מגשי פירות מעוצבים, וחני שטיינברג השקיעה בשזירת פרחים יוקרתיים עבור האירוע. בסיוע לאירוע השתתפו קופת חולים מכבי באדיבותו של מנהל השיווק למגזר החרדי הרב משה שלזינגר.

הבנות ירדו להתפלל בכותל ולאחר מכן הסבו לסעודה יחד עם הורי הנערות והמתנדבות. סלוגן הארגון: 'כי זו המשפחה שלי' ניכר בכל רגע ורגע, בולט היה שכל מתנדבת התחברה למשפחה של הנערה אותה היא מלווה במסירות עד כי נהפכו למשפחה אחת. במהלך האירוע הוקרנה מצגת סיכום של הנופשון, לאחריה הרצאה מרגשת של הרבנית מ. מנדלזון לקראת סיום האירוע עלו לגג אש התורה שם נערך מעמד השיא בלווי תזמורתו של מנדי גולדברג יחד עם הזמרים פיני אינהורן ועקיבא גרומן שהופיעו בהתנדבות מלאה וריגשו את המשתתפות כולן.

*רגע של אמת*
הרגעים שהיו על גג אש התורה מכונים על ידי הנערות והמתנדבות: 'הרגע הגדול של הנופשון' שאכן רואות ברגע הזה כוח שמימי לקבלת כל התפילות. ומעומק הלב הביעו הן את תודתן לאיש החסד הרב חונא דייטש שלא שקט לרגע ועמל בכל הכוח להנפיק בצורה מושלמת את הרגע הזה למען יחרט בליבן של הנערות לעולמי עד וממנו יטלו כוח להמשך השנה.

לאחר הפרחת הבלונים ירדו חזרה לאולם אש התורה שם נערכו ריקודי שמחה והודיה בניצוחם של הזמרים פיני אינהורן ועקיבא גרומן בתזמורת של מנדי גולדברג ובתוספת הכלים של יואלי גרוס יונתן היל ודוד הלר. כמו כן הופיעו מקהלת המקהלות 'מלכות' בניצוחו של מנהל המקהלות האגדי הרב פנחס ביכלר ובמקום פעלה ההגברה האיכותית באדיבותו הרבה של חנוך רובין וכאן המקום להודות לישראל אשר זייבלד שסייע רבות במקום.

בסיום האירוע הופיעו הקוזקים של יוני וייס ומשפחת פראנק לשמחת הקהל. הנערות ובני משפחותיהן שבו לביתם מלאים בכוח ובעוצמה אשר מעניקים חיות לכל השנה כולה.

 

  

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *