תיעוד ענק: עשרות אלפים במעמד הרשמי והמסורתי של חב"ד

בעיצומו של הפיגוע בת"א – האלפים בבלומפילד החלו לומר פרקי תהילים • נתניהו היה בדרכו למעמד – אך נאלץ לשוב על עקבותיו • השיא: רבה של אוקראינה הרב אסמן התרגש על הבמה • כך ציינה חסידות חב"ד 120 שנים להולדת הרבי • גלריה

עוצמה חב"דית: עשרות אלפים השתתפו במעמד הרשמי והמסורתי של חסידות חב"ד שהתקיים ביום חמישי באצטדיון בלומפילד בתל אביב, לרגל ציון 120 שנים להולדתו של האדמו"ר רבי מנחם מנדל שניאורסון.

האירוע שנערך בהפקה מפוארת וחסרת תקדים – הופק על ידי הארגונים הרשמיים של חב"ד בישראל; מטה משיח וניידות חב"ד והשתתפו בו גדולי רבני חב"ד, ובראשם חברי בית הדין של חב"ד הגאון רבי משה הבלין – רב העיר קרית גת, הגאון רבי יוחנן גור אריה – רב העיר חולון, רבני מכון הלכה חב"ד, שלוחים, ראשי ישיבות, אישי ציבור ותלמידי ישיבות.

על הבמה הופיעו שורה של אומנים; מוטי שטיינמץ, יוני שלמה, מנדי ג'רופי, ישראל אדלר, אריאל זילבר, ברק גרוסברג, בנצי קלצקין, בליווי תזמורתו של דני אבידני ומקהלת מלכות החסידית.

כזכור, בעיצומו של המעמד הענק – התרחש הפיגוע האכזרי ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בעקבות כך, כוחות משטרה רבים הוזעקו לאיצטדיון כדי לאבטחו. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שהיה בדרכו לאירוע – החליט בעצת מאבטחיו לחזור לביתו ולשגר את ברכתו מרחוק. דקות לאחר הפיגוע – האלפים במעמד החלו לומר פרקי תהילים לרפואת הפצועים.

רגע מרגש ובלתי נשכח נרשם בעת שרבה הראשי של אוקראינה הרב משה אסמן – הוזמן לעלות אל במת הכבוד. הרב אסמן עלה לכותרות לאחרונה לאחר שהכריז כי לא יעזוב את אדמת אוקראינה כל עוד יהודים מקומיים יצטרכו סיוע ועזרה, בעקבות מלחמת הדמים בין רוסיה לאוקראינה.

מארגני הכנס העניקו להרב אסמן תעודת הוקרה על מסירותו למען יהודי אוקראינה ועל קידוש השם שעשה בעולם כולו. הרב אסמן הנרגש הודה על ההוקרה והחל לשיר יחד עם הקהל העצום את "נייעט נייעט ניקאוו" – שיר בשפה הרוסית, שהפך להמנון בחסידות חב"ד עוד בתקופת האדמו"ר הריי"צ, שמעביר את המסר שהכל מאת ה' ואין עוד מלבדו.

"אנחנו זוכים לקיים את המעמד האדיר לציון הולדתו של הרבי – כבר עשרות שנים", אומר הרב שלמה מרגליות מנכ"ל ניידות חב"ד, "ביום יום, במשך כל השנה, כולם חווים ופוגשים את הפעילות האדירה והבלתי נדלית של שליחי חב"ד, הן בתורה והן בחסד, ובאירוע הזה אנחנו מבקשים להצדיע לרבי שמכוחו כולנו פעילים", הוא מוסיף.

צילום: מנדי הכטמן, לוי ישראלי

גלריה:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *