תכנים מרושעים: האנטישמיות משתוללת בעקבות הקורונה

חשוב לציין כי מדובר הן בתכנים אנטישמיים והן בקונספירציות, אשר הופצו על ידי משתמשים פרטיים וקבוצות. עיקר האלימות מגיעה מרשת הטוויטר, ולא מרשתות הפייסבוק והאינסטגרם. רבים מהמשתמשים בטוויטר נוהגים להעלות תכנים המכילים אלמנטים של שנאה. התנועה למאבק באנטישמיות ברשת עמלה רבות והצליחה להוביל להסרה של חלק מהתכנים האנטישמיים. ד"ר דרור מנור

לאחרונה אנו עדים להתגברות האנטישמיות ברחבי העולם לאור התפשטות מגפת הקורונה. הדבר מתבטא בעיקר במאות תכנים אנטישמיים אשר מוצגים בשבועות האחרונים ברשתות החברתיות, ובמיוחד בטוויטר ובפייסבוק. תכנים מרושעים ונבזיים אלה טוענים בתוקף כי נגיף הקורונה הוא המצאה של היהודים, והם מאשימים אותם ואת מדינת ישראל בהתפשטותו של הנגיף הקטלני.

חשוב לציין כי מדובר הן בתכנים אנטישמיים והן בקונספירציות, אשר הופצו על ידי משתמשים פרטיים וקבוצות. עיקר האלימות מגיעה מרשת הטוויטר, ולא מרשתות הפייסבוק והאינסטגרם. רבים מהמשתמשים בטוויטר נוהגים להעלות תכנים המכילים אלמנטים של שנאה. התנועה למאבק באנטישמיות ברשת עמלה רבות והצליחה להוביל להסרה של חלק מהתכנים האנטישמיים.

הדו"ח האחרון של הליגה נגד השמצה בארה"ב שפורסם לאחרונה מראה אף הוא עלייה במקורות המעלים את התיאוריה לפיה היהודים אחראים להיווצרותו של הנגיף המסוכן כדי להשיג בעזרתו שליטה על כל מדינות העולם, ואפילו להפיק ממנו רווחים כלכליים רחבי היקף. זאת למרות שקהילות יהודיות רבות נפגעו קשות מהקורונה. אין ספק כי מדובר בתיאוריה מרושעת ונבזית המזכירה האשמות קשות מצד הנוצרים נגד היהודים בעבר, כמו האשמתם בהתפשטות מגפת הדבר באסיה ובאירופה במאה ה- 14.

התיאוריה כלפי היהודים וכלפי מדינת ישראל לא צברה עדיין תאוצה משמעותית, במיוחד לאור פעולות צנזורה יעילות שננקטו על ידי הרשתות החברתיות, ובראשן רשת הטוויטר. עם זאת, ניצניה של אותה תיאוריה מרושעת ונבזית מופיעים במדינות מסוימות, ביניהן איראן, טורקיה וספרד. איראן הייתה זו שהפיצה תיאוריה רשמית לפיה, הציונים פיתחו זן קטלני יותר של נגיף הקורונה, שמטרתו לפגוע במיוחד ברפובליקה האסלאמית של איראן. האיראנים אף טוענים כי לציונים יש מניעים כלכליים נסתרים, אשר כוללים השגת רווחים ממסחר ומפגיעה בשוק המניות העולמי.

צריך לקוות כי הרשתות החברתיות יעשו כל מאמץ כדי למנוע בעתיד כל פרסום אנטישמי. הרי פרסומים שכאלה עלולים לגרום לנזקים קשים הן לקהילות היהודיות ברחבי העולם והן למדינת ישראל. אסור שתכנים אנטישמיים שכאלה יובילו לצעדים מעשיים. דבר זה בא לידי ביטוי בארה"ב: במהלך השבועות האחרונים צולמו במנהטן ובברוקלין כרזות הכוללות איורים אנטישמיים שמאשימות את היהודים בהפצתו של נגיף הקורונה ברחבי העולם. על רשויות החוק האמריקאיות לפעול במלא המרץ כדי למנוע תופעות שכאלה ולהביא לענישתם של האחראים בהקדם האפשרי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *