תם עידן נתניהו? ליברמן הטיל פצצה

כפי שציפו בשמאל הטיל ליברמן פצצה כשהודיע שיתמוך בחוק שצפוי לעלות להצבעה לאחר העברת הועדה המסדרת מידיהם של הליכוד לידיהם של כחול לבן

 

ביממה האחרונה אנשי מפלגת הליכוד כססו ציפורנים מרוב לחץ, כיצד יכריע יושב ראש ישראל ביתנו בעניין הצעת החוק של ח"כ טיבי ועופר שלח, הקובע שראש ממשלה עם כתבי אישום לא יוכל לכהן.

היום, כפי שציפו בשמאל הטיל ליברמן פצצה כשהודיע שיתמוך בחוק שצפוי לעלות להצבעה לאחר העברת הועדה המסדרת מידיהם של הליכוד לידיהם של כחול לבן.

בהודעתו של ליברמן נכתב "בישיבת הסיעה שהסתיימה כעת הוחלט לפעול לקידום שני חוקים. הראשון חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. השני חוק המונע מח"כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה".

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 הגיב בטוויטר על החלטת ליברמן: "מעבר לבעייתיות המשפטית והמוסרית בחקיקת יסוד רטרואקטיבית, זה עוד עשוי להתברר כטעות חייו של גנץ. אם הימין ישיג שוב 58 ולא יוכל לשנות את החוק, במקרה כזה מישהו אחר מהליכוד יקבל את ההרכבה. מיד יהיה לעבודה, ליברמן או חלקים מכח״ל תמריץ להצטרף אליו, וגנץ יאבד כל סיכוי להיות רהמ. משונה".

הכתבת מורן אזולאי ניתחה בטוויטר את ההתפתחות הפוליטית: "פצצה של איווט הבוקר משנה לגמרי את המשוואה. נתניהו איבד את הרוב בכנסת כבר לפני כמעט שנה ולמרות זאת שלט בה. ההודעה של ליברמן היא שינוי דרמטי של המציאות הזאת והיא מסמנת את תחילת סופו הפוליטי של נתניהו. לא בגלל החוק, בגלל שאיווט בדרך להכרעה של המערכה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *