תעשייה סיטונאית: רפורמת הגיורים של מתן כהנא יוצאת לדרך

סיעת ש״ס בתגובה לחוק הגיור המסוכן של שר הדתות:״המוני מסתננים, עובדים זרים ומהגרי עבודה עומדים לחגוג על אוטוסטרדת הגיורים החדשה והמהירה של השר כהנא ולהפוך ״ליהודים״ מן המניין. החוק של כהנא יעגן את מעמד הגיור הרפורמי בישראל ויפתח פתח למתן מעמד למסתנני דרום תל אביב"

חוק הגיור יעלה ביום ראשון להצבעה בועדת שרים לחקיקה. השר כהנא: "החוק הוא הזדמנות היסטורית לחזק את זהותה היהודית של המדינה. אני קורא לרבנות הראשית לישראל להמשיך בהידברות על החוק ויחד נפעל להגיע לחוק שירבה גיורים ע"פ ההלכה".

בחוק החדש יקבע כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל ע"פ דין תורה.

חוק הגיור הממשלתי יוצא לדרך; לאחר חודשים ארוכים של עבודה מאומצת ויישום הערות הציבור הרלוונטיות, יגיש השר לשירותי דת מתן כהנא ביום ראשון הקרוב את חוק הגיור לוועדת השרים לחקיקה. החוק שהוגש נכתב בהתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית, דייני גיור ומומחים בנושא הגיור.

 

עיקרי החוק:

• מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ובכך יחזק את מעמדה של הרבנות הראשית בנושא הגיור.
• לראשונה: יקבע בחוק כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל ע"פ דין תורה.

• רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם.

• יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים.

• תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור.

• לרב הראשי, לועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.

השר לשרותי דת מתן כהנא מסר: "במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי אך לפי הלכה אינם יהודים. הם חלק מאיתנו. גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'. שאני מודה לציבור ולכל גורמי המקצוע שהעירו את הערותיהם ותרמו מזמנם להליך החקיקה. אני קורא לרבנות הראשית לישראל ולרבנים הראשיים להמשיך בהידברות על החוק ויחד נפעל להגיע לחוק שירבה גיורים ע"פ ההלכה ויחזק את זהותה היהודית של המדינה".

סיעת ש״ס מסרה בתגובה לחוק הגיור המסוכן של שר הדתות: ״המוני מסתננים, עובדים זרים ומהגרי עבודה עומדים לחגוג על אוטוסטרדת הגיורים החדשה והמהירה של השר כהנא ולהפוך ״ליהודים״ מן המניין. החוק של כהנא יעגן את מעמד הגיור הרפורמי בישראל ויפתח פתח למתן מעמד למסתנני דרום תל אביב".

השר להריסת הדת ממשיך להרוס את יסודות הקיום המשותף שלנו כעם ישראל במדינת היהודית, ע״י פריצת מערך הגיור על פי ההלכה, הרס הרבנות הראשית קידום ההכרה ברפורמים ויצירת קרע חמור בעם.

זהו חורבן גדול של המדינה היהודית ובכיה לדורות.

השר מתן כהנא בתגובה להודעת מפלגת ש"ס: "אריה דרעי שוב במופע פייק ניוז מפואר.ע"פ חוק הגיור שאני מקדם רק אזרח ישראלי יוכל לגשת לבתי הדין של רבני העיר ולהתחיל הליך גיור. יהיו כללי דיון אחידים על כלל בתי הדין ומערכת פיקוח ובקרה אדוקה. כשלא מצליחים לתקוף עניינית כי אין על מה, ממציאים ספינים. אל תקנו את זה. בסך הכל הזיזו להם את הגבינה.נמשיך לפעול לחיזוק הזהות היהודית והגיור ההלכתי בישראל."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *