תקדים: הרבנות תאפשר עריכת חופות בימי העומר

חתונות רבות שהיו אמורות להיערך בימים האחרונים בוטלו או נדחו בשל נגיף הקורונה ההולך ומתפרץ, הביאו לבחינת אפשרות להתיר עריכת חופות וקידושין גם בימי העומר, בניגוד למצב הקיים כיום.

חתונות רבות שהיו אמורות להיערך בימים האחרונים בוטלו או נדחו בשל נגיף הקורונה ההולך ומתפרץ, הביאו לבחינת אפשרות להתיר עריכת חופות וקידושין גם בימי העומר, בניגוד למצב הקיים כיום, כך פורסם ביום ליום.

על פי ההנחיות של הרבנות הראשית הנהוגות מזה עידן ועידנים, בני עדות אשכנז אינן יכולים להירשם לנישואין במידה ומועד הנישואין נקבע לימי העומר. אלא שהשנה שוקלים בלשכת הרה"ר לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו, להוציא הנחיה שתתיר את עריכת הנישואין גם בימים אלו.

לידי יום ליום הגיעה שאלה שהפנה זוג מבני עדות אשכנז, המבקש היתר נישואין מהרב הראשי שכן התאריכים שלאחר חג השבועות תפוסים ברובם והם יאלצו לדחות את החתונה רק לשילהי השנה הנוכחית, היות ומיד לאחר עונת החתונות שלאחר שבועות, מגיעים ימי בין המצרים.

הזוג שאינו שומר מצוות, ביקש מהרב הראשי להתיר לו את הנישואין במועדים שעד כה לא ניתן להירשם בהם לנישואין, ולאחר שהרב הראשי דן בסוגיה אושרה הבקשה בחתימת ידו של נשיא בית הדין הגדול. הרב לאו כותב לבני הזוג כי "לאור המצב בשנה זו, אני מתיר לכם להינשא בימים אלו, שיהא ביתכם בית מלא ברכת השם".

עם זאת ליום ליום נודע כי בלשכתו של נשיא בית הדין והרב הראשי לישראל, הגאון הגדול רבי דוד לאו שוקלים להתיר עריכת חופות וקידושין גם לזוגות נוספים, ולא מן הנמנע כי גם הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף יצטרף להיתר ההלכתי החריג בשל המצב.

על פי המסתמן, היתר הנישואין יהיה תקף לשנה זו בלבד, בימי העומר לאחר ל"ג בעומר בהם נוהגים בני אשכנז שלא להינשא, וכן בימי בין המצרים עד לראש חודש אב, כפי שנוהגים בני עדות המזרח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *