תקיפה חזיתית: הבית היהודי והימין החדש בהתקפות הדדיות חסרות תקדים

ח״כ מוטי יוגב תקף בחריפות את בנט וטען: "הוא בגד בנו, אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו". בנט החזיר: "אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. למעשה, איני רוצה ממך דבר"

הבוקר בראיון ל'גלי ישראל', תקף ח״כ מוטי יוגב מהבית היהודי בחריפות את נפתלי בנט וטען: "הוא בגד בנו, אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו. בנט לא היה נאמן לציונות הדתית ולאנשיה, הצהיר שהוא לא מחויב למגזר ולרבנים".

יוגב, שפתח חזית חדשה למפלגתו, אמר: "‏בנט לא היה נאמן לציונות הדתית ולאנשיה, הוא הצהיר שהוא לא מחויב למגזר ולרבנים! לא בכל מחיר אתה עושה איחודים עם כל אדם. בעיני ממשלת אחדות לא פחותה מישיבה חזרה עם אלו שבגדו בנו ולקחו את הכסף".

אם חשבתם שבנט ישאר חייב – טעיתם. השר לשעבר לא נשאר חייב והגיב בהתקפה מצידו נגד הבית היהודי וח"כ יוגב.

נפתלי בנט תוקף את מוטי יוגב וכותב: "הבוקר שוב תקפת אותי ברדיו והבהרת במילותיך ש"לא ראוי שנקבל את בנט אלינו – ככלב השב אל קיאו" אמרת עליי.

בנט הוסיף "בנט בגד בנו" הטחת בי  הבוקר שוב. בפעם ה-100. מוטי, אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. למעשה, איני רוצה ממך דבר.

כל התבטאות שלך ושל אחרים (״בנט רפורמי״, ״בנט בגד״) רק מזכירה לי מדוע יצאתי לדרכי. לו הייתי רוצה לרוץ איתך הייתי פשוט נשאר בבית היהודי.

הלוא נבחרתי ליו"ר הבית היהודי ברוב של למעלה מ80% מהחברים הנפלאים באמת והכי קל היה לי להישאר. עשיתי את המעשה הקשה, הלא נוח. עשיתי זאת כי אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים – כולל מתוך המפלגה -מאמינים בו.

בנט המשיך במתקפה החריפה וכתב "הפכת את הבית היהודי למקום שממש איננו מרגיש כמו בית, והוא רחוק מאד מערכי הציבור הציוני דתי, והציוני חילוני. יצאנו לימין החדש כי אנו מאמינים ביהדות מקרבת ולא ביהדות מתנשאת, זועמת ומרחיקה. אנו מאמינים בגיוס בנות דתיות לצה"ל (לצד שירות לאומי נפלא), וב״בית היהודי״ של היום מחרימים (!) בנות דתיות שבחרו לשרת בצה״ל. פוחדים להעביר שיחה לבנות אלו, כאילו שהן בזויות או טמאות. אני גאה בכן בנות יקרות!".

"אנו מאמינים ברב ציוני ראשי לישראל (מוזר, הא? שיהיה רב ציוני במדינה הציונית??), ולצערי דווקא היו אלו מתוכנו שמנעו זאת בכל מאודם. סילקתם מישיבת סיעה בבושת פנים רב נפלא מארגון צוהר, כאילו שהוא האויב של דורנו. זה היה מחזה מביש, ואני רק מתנצל בפני אותו הרב. אני מאמין בשיפוט ענייני של נתניהו ולא בציות אוטומטי לנתניהו כשבטחון אזרחינו מופקר או כשהוא סוטה מן הדרך בה אנו מאמינים.

אגב, אתה תלמד על בשרך שרק תפסיד מהתפיסה החלושה. לא אשכח כמה חוסר גיבוי קיבלתי מכם כאשר דרשתי את תיק המשפטים מנתניהו ב2015 עבור איילת שקד (״אתה קורע את החבל!״, ״ביבי בחיים לא ייתן לנו את המשפטים! אתה תמנע הקמת ממשלת ימין!״.

השגנו את זה למרות ההתנהלות הגמדית הזו שלכם. גישה חלושה זו איפשרה גם את הגירוש מגוש קטיף. כאשר לא סופרים אותך, לא סופרים אותך.

בנט סיים וכתב: "אני מאמין שעלינו לשאוף להשפעה על כלל תחומי המדינה: ביטחון, כלכלה, מדיניות לאומית, חברה וחינוך, ולא רק בעניינים המגזריים. ״הוא לא מציית לרבנים ולא אכפת לו מהמגזר״, אתה תוקף ללא הרף. אתה ואחרים משום מה חרטתם על דגלכם לתקוף יומם ולילה כל מי ששונה מכם. אתה ואחרים מטיחים עוד ועוד ביטויים מזעזעים (שריפת בית, רפורמי, בגידה, כלב ששב אל קיאו) ואני מעולם לא דיברתי בשפה זו כלפייך או כלפיי אף אחד. אז מוטי, אתה יכול לחדול מהעיסוק האם תואיל בטובך לקבל אותי אליך. אינני מעוניין בך. ישפוט הציבור בינינו. אני מאחל לך הצלחה."

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *