תקלה עולמית בווטסאפ

‏ תקלת ענק ברשתות ווטסאפ פייסבוק, גוגל ואמזון. מיליוני גולשים כי הווטסאפ ועוד רשתות לא עובדות מעל ל-8 שעות. הפייסבוק חזר לפעילות, אך אפליקציית הווטסאפ עדיין לא פעילה

‏ תקלת ענק ברשתות ווטסאפ פייסבוק, גוגל ואמזון. מיליוני גולשים כי הווטסאפ ועוד רשתות לא עובדות מעל ל-8 שעות. הפייסבוק חזר לפעילות, אך אפליקציית הווטסאפ עדיין לא פעילה נכון ל-2 בלילה.

בהמשך לדיווח על שיבושים גם ברשתות נוספות: מסתמן שלא מדובר בתקלות חמורות, ייתכן שהן נובעות מעומס על השרתים.

מעל 7 שעות לקריסה של וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם. הקריסה מעוררת סערה ברחבי העולם. בשעתיים האחרונות כ-15 מיליון אנשים חדשים הצטרפו ל׳טלגרם׳, המתחרה הישיר של הוואטסאפ. המספרים רק ממשיכים לטפס.

שירה פרנקל, כתבת הטכנולוגיה של הניו יורק טיימס, צייצה אמש: "דיברתי כרגע בטלפון עם מישהו שעובד בפייסבוק והוא תיאר כיצד עובדים לא הצליחו להיכנס הבוקר לבניינים על מנת לבחון את היקף התקלה בגלל שהתגים שלהם לא איפשרו להם לעבור בשער"

ליאור שפיר, חוקר סייבר ודוקטורנט באוניברסיטת תל אביב, אומר כי מדובר ככל הנראה בתקלת DNS. "ה-DNS הוא מעין ספר הטלפונים של האינטרנט, שאחראי לתרגום שמות של שירותים ושרתים לכתובות רשת. בשלב זה נראה כי רשומות ה-DNS שאחראיות לתרגום שמות השירותים של וואטסאפ ופייסבוק לכתובות רשת הן תקולות ומחזירות שגיאה. המשמעות היא שכל מכשירי הקצה, ביניהם מכשירים סלולרים, מחשבים אישיים, ושאר רכיבי תקשורת אינם יכולים לגשת, או אפילו לדעת, מהן כתובות הרשת של שרתי כל האתרים והשירותים של פייסבוק. בין אם הבעיה המקורית היא פנימית בפייסבוק, או קשורה לנפילת השרתים שלהם, גם כשהבעיה תתוקן, ייקח זמן עד שהזכרונות (cache) של שרתי ה-DNS יתעדכנו. ולכן צפויים קשיי תקשורת עם שרתי פייסבוק לפחות בשעות הקרובות".

יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי,ו אומר: "התקלה של פייסבוק היא חלום הבלהות של כל מי שמנהל שירות אינטרנטי וקריאת השכמה לציבור שלא לבסס פעילותו על נוכחות בפלטפורמות בלבד אלא לגוון את הכלים לתקשורת בין אישית ועסקית. התקלה הזו, בין אם היא תוצאה של מתקפה ובין אם טעות אנוש, היא חלום הבלהות של כל מי שמנהל שירות אינטרנטי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *