תקנה לדורות בבית הגר"ח

"בדף היומי ילמדו ביחד עם מסכת ברכות כל יום פרק אחד מזרעים וכך יסיימו את כל זרעים ב63 יום"

בכינוס מיוחד בבית מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ובהשתתפות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, הגאון הגדול ר' אליהו מן שליט"א, הרה"צ ר' אלימלך בידרמן שליט"א והגאון ר' חיים שמרלר שליט"א הוכרז על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות פרק אחד ליום.

חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א אמר בכינוס:"ברשות שר התורה והיראה אני רוצה לומר כמה מילים, לא צריך להכביר בחשיבות של תוספת לומדים ותוספת דברים מהש"ס שבינתיים לא היה בתוך התכנית של הדף היומי, באו כאן מפעל משנה ופירושה והם הוציאו מתכונת שעל פי זה ילמדו יחד עם גמרא ברכות את כל סדר זרעים, כל יום ילמדו לומדי הדף היומי פרק מזרעים לפי הלוח שסידרו, וכך יסיימו את כל סדר זרעים, ובודאי כל דבר שיכול להוסיף לומדים ות"ח שילמדו ויהיו ת"ח הרי זה נחוץ ומשובח, ולכן בודאי אם עושים את זה כאן בבית של שר התורה והיראה, עצם הדבר שעושים את זה כאן בנוכחתו של אדונינו, אז בודאי אנחנו בטוחים שהדבר יצליח, שיביא עוד אנשים, עוד לומדי הדף היומי שיחד עם הדף היומי ילמדו גם את סדר זרעים שעד עכשיו לא למדו, ומעכשיו כן ילמדו ! זה הדבר המיוחד שבפעולה זו, ויש לשבח את החיבור של משנה ופירושה, שבספר זה יוכלו ללמוד גם את סדר זרעים יחד מסכת ברכות, ויתרבו עוד לומדי הדף היומי שילמדו גם את סדר זרעים".

הגאון הגדול רבי אליהו מן שליט"א דיבר על החשיבות של לימוד מסכת זרעים: הולכים לעשות סיום הש"ס של הדף היומי ביום ראשון, בינתיים למדו ארבע סדרים, זרעים וטהרות לא למדו, צריך ללמוד זרעים וטהרות גם, הרב אמר לי: ארבע סדרים זה גם ש"ס, אבל ש"ס בשלימות זה עם זרעים וטהרות, הרב ביקש ממני לומר לכבוד הכינוס שמבקשים מהציבור ללמוד גם זרעים וטהרות, יש סיום הש"ס יש שמחה גדולה, אבל יש מושג של שמחת עולם, שמחת עולם זה שמחה עולמית, א'וועלט' שמחה בעולם הזה, ואוועלט שמחה בכל העולמות, עושים סיום הש"ס מקצה אחד של העולם לקצה השני של העולם, בגמרא כתוב שסיום מסכת אחת זה יום טוב לרבנן, אז כשעושים סיום הש"ס מקצה העולם עד קצהו זה לא רק יומא טבא לרבנן זה יומא טבא בכל העולמות, אבל הרב ביקש ממני לומר ל'עולם' בש"ס יש ששה סדרים, זה טוב מאד שלמדו ארבע סדרים, זה גם סיום הש"ס, אבל שמחה כפולה ומכופלת זה שיהיה סיום הש"ס על ו' סדרים, הרב אמר לי למה רבי מאיר שפירא לא הנהיג שיהיה גם סדר על זרעים וטהרות, בגלל שבצורה של המשניות שהיו מודפסים בשסי"ם הישנים לא היו המשניות מסודרים באותו צורת הש"ס בכל השסי"ם, אבל שהולכים ללמוד יחד עם מסכת ברכות בכל יום פרק אחד מזרעים זה הרי דבר המסודר, אז הרב מבקש, ומפה יוצא קריאה נאמנה לכל כלל ישראל מסיביר ועד קצה העולם איפה שלומדים דף היומי, שצריך ללמוד בכל יום יחד עם הדף ממסכת ברכות פרק משניות אחד, אז יגמרו זרעים גם, והרב ביקש והוסיף עוד קטע אחד ובזה אני מוסר בשלימות את דברי הרב: אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאד קשה, חבלי משיח, וחבלי משיח כתוב בחז"ל זה מאד מר לכלל ולפרט, דם יהודי נשפך בעולם, סכנות גדולות בכל העולם ובארץ ישראל בפרט, בחז"ל כתוב "בזכות האמונה נגאלו ובזכות האמונה נגאל", אז הרב אמר אמונה זה סדר זרעים, ובזכות האמונה נגאל, איפה עוד נמצא כזה סוג זכות של בזכות האמונה נגאל יותר מאשר אמונה זה סדר זרעים, אז אי"ה עכשיו שגומרים ש"ס ומתיישבים ללמוד ברכות עם זרעים שזה אמונה, אז בעז"ה ינצלו מחבלי משיח, וזה יביא את המשיח, והרב הוסיף ברכה לכל מסיימי הש"ס מקצה העולם ועד קצהו, ואלו שיקבלו ע"ע עכשיו ללמוד ברכות עם זרעים ואחרי זה טהרות שהם יזכו להתחיל את הש"ס כולם בחיים בריאים וארוכים לגמור את הש"ס ולמלאות בעז"ה גם את המחזור הבא.

הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א אמר בכינוס: מדברים על לימוד זרעים וטהרות שזה הרי לימוד משניות, במדרש תלפיות כותב שכאשר הנשמה עולה למעלה ודנים אותה לגהינם, הנשמה קוראת לכל שבט ושבט שיצילה משם, ואין קול ואין עונה, וכשהנשמה קוראת לשבט אשר, הרי שבט אשר אומר לה "למדת מימיך משנה?, אם היא אומרת לו 'הן', מיד הוא מוציא את הנשמה מגהינם, ועל זה נאמר 'מאשר שמנה לחמו' שמנה אותיות 'משנה', 'והוא יתן מעדני מלך', שזה יתן עדות למעלה לפני מלך מלכי המלכים להוציא את הנשמה מגהינם.
רבו של השפת אמת שאל אותו פעם אם הוא לומד משניות, אמר לו השפת אמת שהוא טרוד בשיעורים, אמר לו רבו שהמגיד אמר לבית יוסף שמה שהוא זכה בנגלה להוציא את הבית יוסף והשולחן ערוך והכסף משנה ושיתקבלו פסקיו בישראל, לפי שהיה דבוק במשניות.

הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א הוסיף: ב'דרך אמונה' מביא הרב שליט"א בשם הראשונים שכדי לגור בארץ ישראל צריך לדעת את סדר זרעים, כך הרב מביא בהקדמה לספר. ומרן שר התורה אמר על דבריו בודאי צריך ללמוד את סדר זרעים ואת כל התורה כולה.
לזיכוי הרבים את המשניות עם הביאור הקל משנה ופירושה מחולק לפי סדר פרק ליום לפי הלוח של הדף היומי, יוכלו בעז"ה להשיג בסיומי הש"ס המרכזיים ובנדרים פלוס.

צילום: דוד זר

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. What a disgrace to see on video at the Agudah Siyum Hashas in USA a clip of the IDF Chardikim shoulders dancing in their ugly uniform, by airing this clip Agudah is making believe that the Gedolim are O.K. with them being in the army instead of them being in Yeshivos learning Torah, when instead they are spending years in the IDF a place of pure שמד Shmad, that was prohibited by ALL Gedoli Yisroel for the past 70 years to enlist in the IDF. But we already know for the longest time that Agudah is not standing by the Emes that Hashem wants from us. SHAME ON YOU AGUDAH for showing your true colors! נֶזֶם זָהָב בְּאַף חֲזִיר... etc. SHAME ON YOU!

    What a disgrace to see on video at the Agudah Siyum Hashas in USA a clip of the IDF Chardikim shoulders dancing in their ugly uniform, by airing this clip Agudah is making believe that the Gedolim are O.K. with them being in the army instead of them being in Yeshivos learning Torah, when instead they are spending years in the IDF a place of pure שמד Shmad, that was prohibited by ALL Gedoli Yisroel for the past 70 years to enlist in the IDF. But we already know for the longest time that Agudah is not standing by the Emes that Hashem wants from us. SHAME ON YOU AGUDAH for showing your true colors! נֶזֶם זָהָב בְּאַף חֲזִיר… etc. SHAME ON YOU!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. מעמד חשוב

    כבוד הגאון רבי שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיקו, מדבר לראשונה נגד הצניעות של נשים הצנועות בראיון בלעדי ל'כיכר השבת'. כבוד הרב***************, מה יש לך נגד נשי הצנועות הלובשות שאלים???? תתבייש לך שעשית חילול השם, שדברת כך, נגד הצניעות של הרמב"ם והשו"ע. וְהָיָה מַחֲנֶיךָ, קָדוֹשׁ: וְלֹא-יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר, וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ. וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב.

    ועין רמב"ם הלכות אישות יג יא. מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד (שאל) החופה את כל גופה כמו טלית וכו'

    ועין רמב"ם הלכות אישות כד יב. מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית. יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים. אע"פ ששערה מכוסה במטפחת.

    ושם הלכה יג. עזרא תקן שתהיה אשה חוגרת בסינר תמיד בתוך ביתה משום צניעות. וכו'

    וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב….
    תתבייש לך איך עוד קוראים לך רב? וְהָיָה מַחֲנֶיךָ, קָדוֹשׁ: וְלֹא-יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר, וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ.

    וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וְהָיָה מַחֲנֶיךָ, קָדוֹשׁ: וְלֹא-יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר, וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב