תשובה: ״אנו נמצאים ביישום החלום והחזון להפוך את קבוצת דלק לחברה בינלאומית "

על רקע הסגירה של עסקת שברון, בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה התייחס היום בכנס המשקיעים של הקבוצה ואמר: ״אנו נמצאים ביישום החלום והחזון להפוך את קבוצת דלק לחברה בינלאומית בקנה מידה גדול ומשמעותי״. בדבריו התייחס בעיקר לעסקת איתקה לרכישת פעילות שברון בים הצפוני: ״עסקת שברון היא עסקה היסטורית עבור הקבוצה-אחת לדור נופלת הזדמנות כזאת. החיבור בין אתיקה לפעילות שברון בים הצפוני הוא חיבור סינרגטי ומשלים. עסקה זו הופכת את איתקה לחברת האנרגיה השנייה בגודלה בים הצפוני.״

עוד ציין תשובה כי: ״קבוצת דלק צפויה להפוך מחברת אנרגיה מקומית, לחברה בינלאומית עם היקף פעילות משמעותי בשווקים הבינלאומיים״.

מנכ״ל קבוצת דלק, אסי ברנפלד סקר את הדוחות השנתיים של הקבוצה לשנת 2018 ואמר שלהערכתו עסקת הפניקס צפויה להסגר בקרוב, בהתאם ללוחות הזמנים, וכי הקונים הגישו את הבקשות לפיקוח.

במהלך הכנס נשא דברים גם אחראי פעילות קבוצת דלק בים הצפוני, ניב סרנה, וציין כי על פי דו״ח הרזרבות העדכני שפרסמה שברון בשבוע שעבר, שווי העתודות המוכחות בעסקת שברון והעתודות ברמת c2 עומדת על כ-3.4 מיליארד דולר. סרנה הדגיש כי איתקה מגדילה את יכולת ההפקה היומית שלה בכ- 300%, מהיקף של כ- 20,000 חביות ליום, להיקף הפקה של כ- 80,000 חביות ליום וכן מגדילה בכ- 150% את כמות הרזרבות המוכחות של החברה לכ- 225 מיליון חביות שווה ערך נפט. סרנה אמר כי ״מודיס״ הבינלאומית העלו אתמול את הדירוג של איתקה ל- B – מדובר בהישג משמעותי עבור קבוצת דלק. כשקבוצת דלק רכשה את איתקה הדירוג של איתקה היה CCC כך שמדובר על הצבעת אמון באיתקה ובעסקה האחרונה שביצעה לרכישת שברון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *