תתעצבנו: הצעת חוק למס נוסף על שקיות

ח"כים מהקואליציה מבקשים להרחיב את גביית התשלום על השקיות ברשתות. הצרכן ייאלץ לשלם גם על שקית הירקות, ואפילו על עטיפת הדגים במעדנייה. ח"כ אופיר כץ: "זו ממשלה אטומה שתוקעת את הסכין – ומסובבת". כך מפרסם הבוקר (ד'), הכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר

ח"כים מהקואליציה מבקשים להרחיב את גביית התשלום על השקיות ברשתות. הצרכן ייאלץ לשלם גם על שקית הירקות, ואפילו על עטיפת הדגים במעדנייה. ח"כ אופיר כץ: "זו ממשלה אטומה שתוקעת את הסכין – ומסובבת". כך מפרסם הבוקר (ד'), הכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר.

בדרך כלל חברי הכנסת אוהבים לדבר ולפרסם את הצעות החוק שלהם, אך על שולחן נשיאות הכנסת הונחה לאחרונה הצעת חוק, שלמרות העובדה שחתומים עליה לא פחות מ-10 ח"כים – נראה שבימים אלה שבהם עלה לדיון נושא יוקר המחיה, הם דווקא מתביישים לפרסמה.

מדובר בהצעת חוק שמבקשת לצמצם עוד יותר את השימוש בשקיות שבהן משתמשים ברשתות המזון והקמעונאות, ולחייב את בצרכן בתשלום נוסף עליהן.

כזכור, בשנת 2017 נכנס לתוקפו חוק השקיות, שבעקבותיו נמכרו שקיות הניילון ברשתות המזון ב-10 אגורות לצרכן, במקום שיחולקו חינם. החוק עורר מהומה ציבורית, אך גם הפחית את השימוש בכמות השקיות. כעת מבקשים חברי הכנסת להרחיב את הצעת החוק, כך שחיוב על שקיות ניילון יחול על כל החנויות במשק (צעצועים, ביגוד וכו'), ולא רק על רשתות המזון. עוד מבקשים הח"כים להרחיב את החוק ולדרוש תשלום גם עבור שקיות עבות יותר, שלא נכללו עד היום בחוק ושיש רשתות המשתמשות בהן. בנוסף, הח"כים מבקשים להרחיב את הגבייה גם לשקיות דקות שיש להן נגיעה ישירה למזון, שמחולקות נכון להיום חינם במחלקות הבשר והדגים.

על הצעת החוק החדשה חתומים חברי הכנסת מיכל רוזין, מוסי רז, עידית סילמן, איתן גינזבורג, גבי לסקי, נעמה לזימי, יוראי להב הרצנו, אמילי חיה מואטי, גלעד קריב וענבר בזק. בהסבר להצעת החוק נכתב כי "יש להמשיך לצמצם את צריכת השקיות, הגורמות נזק רב לסביבה. לפיכך מוצע לחייב את כלל העוסקים הקמעונאיים בגביית תשלום עבור שקיות אלה". עוד נכתב כי המטרה היא "להשפיע על התנהגות הצרכנים".

ח"כ אופיר כץ (ליכוד) יצא בחריפות נגד הצעת החוק:"זו קואליציה כל כך מנותקת. זה לא רק לתקוע את הסכין, אלא גם לסובב. בתקופה שבה כל אזרח מרגיש את העלייה במחירים, בתקופה שבה יוקר המחיה מזנק בגלל העלאות המסים שלהם, שאנשים נאבקים ללא שום סיוע כלכלי מהממשלה – הם מביאים הצעת חוק כזו. תתביישו לכם. אתם חסרי כל אנושיות וחמלה כלפי האזרחים שנשלחתם לשרת".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *