‏הבוקר: ישראל וארה"ב ביצעו ניסוי מוצלח ב'חץ 3'

משרד הביטחון הודיע כי ישראל וארה"ב ביצעו לפני זמן קצר ניסוי מתוכנן במערכת החץ, ניסוי שהצליח, במערכת הנשק 'חץ 3'

מנהלת 'חומה' במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו היום (ג') בשעה 06:44 ניסוי מוצלח במערכת הנשק 'חץ 3', המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה ניסוים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.

לאחר שיגור המטרה גילה אותה מערך המכ"מים של מערכת ה'חץ' והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגר לעבר המטרה מיירט 'חץ 3', אשר השלים את משימתו בהצלחה מלאה.

הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי נוסף ומתוכנן בתהליך הפיתוח.

בניסוי השתתפו נציגי ה- MDA  האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה'חץ' הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית, האחראית על מערך הגילוי המכ"מי. חברת אלישרא מבית 'אלביט מערכות' פיתחה את מערכת ניהול הירי. חברות בואינג, תומר, תע"א-תמ"מ ורפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח המיירט. חברת רפאל אחראית על פיתוח טיל המטרה.

מערכת הנשק 'חץ' הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת 'חומה' שבמפא"ת. מערך ההגנה הרב שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים', מערכת 'חץ 2' ו- 'חץ 3'.

הניסוי הבוקר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *