"2,000 חולים זה משהו שאפשר לחיות איתו"

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים זאב אלקין התייחס לתכנית הרמזור החדשה של רוני גמזו בתכנית "חדשות הבוקר" של ניב רסקין ואמר כי שנת הלימודים תפתח כרגיל, על אומן: "אין שום סיבה שלא יטוסו לאומן"

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים זאב אלקין התייחס לתכנית הרמזור החדשה של רוני גמזו בתכנית "חדשות הבוקר" של ניב רסקין ואמר: "לא הייתה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות, זה בכלל לא היה על סדר היום של קבינט הקורונה. גמזו אמר את דעתו, שר החינוך חלק עליו, בסופו של דבר ההחלטה תצטרך להתקבל ברגע שייקבעו הערים האדומות לפי תוכנית הרמזור".

על אי הוודאות סביב הערים האדומות אמר אלקין: "שאלתי בקבינט הקורונה האם יודעים מהן הערים האדומות ופרופ' גמזו לא ידע להגיד. מערכת הבריאות עוד לא קבעה מהן הערים האדומות, הצהובות, הכתומות והירוקות. בהתאם לתוכנית שאושרה המערכת תעשה חישובים לפי פרמטרים וקריטריונים שונים. סוכם שברגע שייקבעו הערים האדומות תהיה ועדת שרים מיוחדת שתחליט על המגבלות בערים האלה. כל עוד לא הוחלט אחרת, הולכים לבית הספר".

על כך שהמספרים לא יורדים אמר אלקין, "זה נכון שהמספרים לא יורדים, אבל גם צריכים להודות שהם כבר לא עולים. לפני חודש איימו עלינו שאם לא יסגרו את בתי הספר של החופש הגדול, המספרים יעלו למספרים מטורפים. אני זוכר את התחזיות והאיומים. אני הייתי מאלה שהתנגדו לסגירה של בתי הספר בקיץ, הם המשיכו לפעול והמספרים לא עלו. כדאי לקחת חלק מהתחזיות האפוקליפטיות האלה בעירבון מוגבל".

לדבריו, "2,000 זה משהו שאפשר לחיות איתו, אבל צריך כמובן לשמור ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק ולנסות כמובן להוריד את ה-2,000. בניגוד לכותרות שיש פוליטיקאים שרוצים לטרפד את תוכנית הרמזור, היא אושרה אתמול פה אחד על ידי קבינט הקורונה. תוכנית הרמזור תאפשר מצד אחד לדכא את התחלואה במקומות שהיא פרצה בהם ומצד שני חיים יותר סדירים ונורמליים באיזורים הירוקים".

אלקין שעומד בראש הוועדה שתכריע לגבי הטיסות לאומן. אמר במענה לשאלה על הטיסות לאומן כי "אנחנו מקיימים על זה דיון מקצועי. צריך להכניס הכל לפרופורציה. כל חודש טסים לחו"ל וחוזרים למדינת ישראל עשרות אלפי אנשים. רובם טסים למדינות אדומות. הכמה אלפי אנשים שייצאו או לא ייצאו לאומן, לא זה מה שישנה משמעותית את הנתונים. האוקראינים סגרו את השמיים ולכן אם ההחלטה האוקראינית לא תשתנה, הסוגייה לא רלוונטית. אין שום בעיה בעינינו שאנשים שכבר חלו בקורונה ייסעו לאומן, הם לא מהווים סכנה. יש פתרונות יצירתיים שייתנו מענה חלקי. לעשות מזה איום משמעותי על בריאותם של אזרחי ישראל, זאת פשוט הזייה".

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עד היום שיקרו

    צריך להכניס הכל לפרופורציה. כל חודש טסים לחו"ל וחוזרים למדינת ישראל עשרות אלפי אנשים. רובם טסים למדינות אדומות. הכמה אלפי אנשים שייצאו או לא ייצאו לאומן

    פיפי עשה מה שאמרו לו בעולם לעשות

    סיגל השקרנית |
    הגב
  2. עד מתי ניתן לפסיכופטים האלה להרוג אותנו זהו דייי עד כאן. חייבים לעשות משהו אם החיים שלנו וחיי ילדנו חשובים לנו.

    טופס את הראש ולא מאמין |
    הגב
  3. אוויל משריש

    יכולתו השכלית של אלקין עולה רק בעט על המוח הננומטרי של אמסלם רגב ואוחנה

    מוישהמוישה |
    הגב