נתניהו הזמין ניצולי שואה לישיבת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין ללשכתו בירושלים את משה העליון, מרדכי (מוטק׳ה) ויזל ומלכה שטיינמץ, ניצולי שואה, לציון יום השואה הבינלאומי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הבוקר ללשכתו בירושלים את משה העליון, מרדכי (מוטק׳ה) ויזל ומלכה שטיינמץ, ניצולי שואה, לציון יום השואה הבינלאומי

רה״מ נתניהו שמע מפי הניצולים את סיפורם האישי בתקופת המלחמה ואת סיפורי עלייתם לישראל ואמר כי הסיפור שלהם הוא הסיפור של המדינה, של העם ושל התקומה.

לאחר מכן הזמין רה״מ נתניהו את משה, מרדכי ומלכה להצטרף אליו לישיבת הממשלה ולשמוע את סקירת הממשלה בנושא.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה, "היום אנחנו מציינים את יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה ויום המאבק באנטישמיות. מכבדים אותנו בנוכחותם משה, מלכה ומוטק'ה, ניצולי שואה שנפגשתי איתם עכשיו לפני הישיבה".

"משה שרד את מחנות המוות ואת צעדת המוות. מלכה איבדה את חמש אחיותיה למשרפות ועל זרועה צרוב המספר. מוטק'ה, שאחיו נפל בלטרון התפרץ אל מול קצין אס אס שהצליף בגבו. לזה היה רק דין אחד – מוות מיידי. משום מה הוא שרד, ובמעשה הגבורה הבלתי נתפס הזה הוא שימש מופת לאלפים. הסיפור התפשט לאלפים והוא משמש מופת לאלפים, וגם לנו. סיפור תקומתם המרגש של משה, מלכה ומוטק'ה הוא סיפור התקומה שלנו".

"בשואה היה העם היהודי חסר ישע לחלוטין, היום מדינת היהודים היא בין המתקדמות והחזקות בעולם. בראש ובראשונה, השבנו לעמנו את כוח ההתנגדות שאבד לנו בגלות. בניגוד לאוזלת היד הנוראה של עמנו אז, היום אנו מכים במבקשי נפשנו, ופוגעים בכל מי שמנסה לפגוע בנו. באותה עת, איננו שוכחים לרגע את מתינו, את צוררינו ואת מצילינו", סיכם ראש הממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *