רה"מ ושטייניץ חנכו את אסדת הגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה ד״ר יובל שטייניץ חנכו היום בלב ים את הגעת החלק התחתון של אסדת הגז ״לווייתן״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה ד״ר יובל שטייניץ חנכו היום בלב ים את הגעת החלק התחתון של אסדת הגז ״לווייתן״.

במהלך סיור על גשר הפיקוד, בסמוך לאתר הקידוח, שמעו ראש הממשלה ושר האנרגיה סקירה על תהליך הקמת האסדה.

נתניהו אמר כי ״הגז הוא מרכיב קריטי בעוצמה האסטרטגית, האנרגטית, הכלכלית ובעוצמה המדינית של מדינת ישראל. זו מהפכה כבירה -אנחנו הופכים את מדינת ישראל למעצמה אנרגטית. זה הופך את ישראל לעצמאית מבחינת אנרגיה ונותן לנו כוח עצום. זו בשורה גדולה מאד לכלכלת ישראל ולמדינת ישראל".

הוא הוסיף כי ״השלמת אסדת הגז ״לוויתן״ והזרמה של הגז מהשדה הזה בהמשך השנה, הוא מרכיב קריטי בעוצמה האסטרטגית, בעוצמה האנרגטית והכלכלית ובעוצמה המדינית של מדינת ישראל. מכאן ייצא צינור גז שיחבר אותנו למשק הגז באירופה, יגיע גם לשכנינו הערבים ובראש ובראשונה יספק גז נקי לאזרחי ישראל. כל שקל של ערך גז שייצא כאן מהים, שני שליש ממנו יגיע ישר לקופת המדינה. מדובר במאות מיליארדי שקלים שישרתו אותנו בחינוך, ברווחה ובצרכים חיוניים אחרים של מדינת ישראל ואזרחי ישראל. זוהי מהפכה כבירה – ישראל הופכת למעצמה אנרגטית. מדינת ישראל עצמאית והיא לא תלויה באף אחד לצרכי האנרגיה שלה. זו בשורה כבירה ואני גאה שהיא מתחוללת עכשיו, בשנה הזאת, עבור כולכם".

"אנחנו נספק את כל צרכי האנרגיה של מדינת ישראל מאנרגיה נקייה שלא הורגת כמו פחם. שני שליש מהכסף שיוצא כעת מהים הולך ישר לקופת המדינה לצרכים של אזרחי ישראל. זה הופך את ישראל לעצמאית מבחינת אנרגיה ונותן לנו כוח עצום עם הצינורות שאנחנו מוציאים מכאן לשכונה שבה אנו חיים וגם לאירופה. הגז הזה נותן לנו עוצמה מדינית, עוצמה כלכלית וכמובן עוצמה אנרגטית. זו בשורה גדולה מאד לכלכלת ישראל ולמדינת ישראל", סיכם ראש הממשלה.

שר האנרגיה, ד״ר יובל שטייניץ, הוסיף כי ״זהו יום חג למשק האנרגיה ולכל אזרחי ישראל. התהליך שהתחיל לפני כ-3 שנים עם גיבוש מתווה הגז, הוביל לפיתוח שדה הגז לוויתן, מה שישנה את כלכלת ישראל לעשרות שנים קדימה, יביא להכנסות של מיליארדים למדינה ולאזרחיה, וחשוב מכל, יאפשר למדינת ישראל להיפטר מהפחם המזהם ולסגור את תחנות הכוח בחדרה ובאשקלון".

לדבריו, "לפיתוח מאגר לוויתן גם משמעות מדינית חשובה. עם תחילת הפקת הגז במהלך השנה, תתחיל ישראל לייצא את עודפי הגז לירדן ולמצרים, ובעתיד גם למדינות אירופה. שדה הגז לוויתן הוא אוצר הטבע הגדול ביותר שהתגלה בישראל, והגעת בסיס האסדה מסמלת את כניסתנו לשלב הסופי של פיתוחו".

חלקה הראשון של אסדת לוויתן הגיע לישראל לאחר שיט של מספר שבועות. רגלי האסדה הן בגובה של כ-98 מטר, משקלן כ-15,000 טון והן תוצבנה בעומק של כ-86 מטרים. במחצית השנייה שנת 2019 יגיע החלק התפעולי של האסדה, והוא יוצב על גבי חלקה התחתון שנחנך היום. הגז הטבעי ממאגר לוויתן צפוי לזרום בסוף השנה הנוכחית, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו במתווה הגז.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *