יאיר נתניהו יאלץ לשלם רבע מיליון שקל

"מבן של ראש ממשלה אפשר לצפות לאמות מידה מכבדות יותר"

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישלם רבע מיליון שקלים לעורך באתר וואלה אבי אלקלעי שתבע דיבה. כך פסק בית משפט השלום בתל אביב. הוא שיתף ברשתות החברתיות מידע שלפיו אלקלעי הוא "שתול של קרן וקסנר" ששותף לקונספירציה נגד אביו.

תחילת הפרשה כאשר יאיר נתניהו האשים ברשתות החברתיות את עורך וואלה אבי אלקלעי בכך שהוא שתול של קרן וקסנר ולכן זה הופך אותו "לשותף" נגד אביו . אלקלעי לא נשאר חייב והחליט להגיש תביעת דיבה נגד יאיר . תגובתו של יאיר לא איחרה לבוא כאשר הוא שוב משתף ברשתות : "לא, זה פשוט לא ייאמן! איזה עיתונאי שמאלני בוואלה החליט לעשות עליי סיבוב. הגיש נגדי תביעה (על שיתוף פוסט של מישהו אחר) בלי שידעתי בכלל, ולכן מן הסתם לא הגשתי כתב הגנה! הנוהל האוטומטי הוא שאם הנתבע לא מגיש כתב הגנה תוך זמן מסוים, התובע זוכה אוטומטית, בלי להוכיח כלום".

יאיר נתניהו והבלוגר אבשלום זלינגר נתבעו בסכום של 500 אלף שקלים בתביעת דיבה ולשון הרע. מאחר שיאיר נתניהו נמנע מהגשת כתב הגנה במשך שלושה חודשים, ניתן פסק הדין נגדו. הרשם הבכיר אבי כהן מבית משפט השלום בתל אביב קבע כי יאיר נתניהו ישלם לאלקלעי 250 אלף שקלים כפיצוי ועוד הוצאות בגובה של כ-37 אלף שקלים. ההליכים יימשכו בנפרד נגד הבלוגר זלינגר.

מצד עורך הדין של יאיר נתניהו נמסר : "נדהמתי לשמוע כי ניתן נגדך פסק דין במעמד צד אחד, המחייב אותך לשלם רבע מיליון שקלים בגין תביעת דיבה שהוגשה נגדך על-ידי אבי אלקלעי. מדובר לדעתי בתעלול בחירות. על פי החוק, על הנתבע להגיש כתב הגנה תוך 60 יום ממועד קבלת התביעה. אם לא מוגש כתב הגנה, התובע רשאי להצהיר כי המציא את התביעה כדין ולקבל באופן אוטומטי פסק דין. אני לא קיבלתי מעולם את כתב התביעה אלא רק את מכתב ההתראה, ומכיוון שגם אתה ומי מטעמך לא קיבלתם את כתב התביעה, פסק הדין יבוטל. על פי החוק, משלא קיבלת את התביעה, מ'חובת הצדק' לבטל את פסק הדין. שיטת המשפט שלנו אינה מכירה בחיוב אדם ללא שניתן לו יומו בבית המשפט ואפשרות להתגונן. בבוקר תוגש כמובן בקשה מתאימה לביטול פסק הדין ואני משוכנע שהוא יבוטל".

עורך דינו של אלקלעי, רון לוינטל, העומד בראש ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין ומתמחה בתחום, אמר בתגובה לפסק הדין: "יש להצטער על כך שבתחילה זלזל הנתבע יאיר נתניהו, בתובע, פרסם דברים בלי לבדוק אותם, ובהמשך זלזל בבית המשפט ובחוק, ולא טרח להגיש כתב הגנה. מבן של ראש ממשלה אפשר לצפות לאמות מידה מכבדות יותר. מה גם שיאיר נתניהו עצמו מרבה לתבוע כותבים אחרים מפייסבוק, וגם אביו תבע את העיתונאי יגאל סרנה על פרסום בפייסבוק, לכן היית מצפה ממנו גם ליתר רגישות בכתיבתו על אחרים, כמי שמגלה רגישות לדברים שנכתבים עליו, וגם להכיר את לוחות הזמנים של ההליכים המשפטיים ולכבד אותם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *