בתגובה לתקיפת הספינה הישראלית: ישראל תקפה בסוריה

ישראל ביצעה תקיפה מהאוויר של כמה מטרות במרחב דמשק הבירה. בתיעודים שהפיצה הטלוויזיה הממלכתית נראים כלי טיס של חיל האוויר טסים בשמי דמשק

ישראל ביצעה תקיפה מהאוויר של כמה מטרות במרחב דמשק הבירה. בתיעודים שהפיצה הטלוויזיה הממלכתית נראים כלי טיס של חיל האוויר טסים בשמי דמשק. בתגובה תקפה מערכת הנ"מ הסורית את מטוסי חיל האוויר וניסתה ליירט את הטילים.

התגובה מגיעה בתגובה לתקיפה האירנית כנגד הספינה הישראלית, עדויות וממצאים שנאספו בישראל מצביעים על כך שכלי השיט הישראלי לא הותקף באמצעות ירי של טיל – אלא ככל הנראה בפעולת קומנדו. מדובר במטען נפץ שהוצמד אל דופן הספינה הישראלית.

הרמטכ"ל כוכבי התייחס היום לתקרית ואמר כי "בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת שאירן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור ופעולות נגד מטרות אזרחיות".

"מדינת ישראל מתמודדת עם איומים רבים באופן קבוע. כל הזירות פעילות וכל הזירות מצריכות מודיעין מעודכן לזמן אמת – נגד רקטה, נגד חדירה, נגד פעילות סייבר, נגד ספינה ונגד איום על מטוס", אמר הרמטכ"ל. "המודיעין שזור בכל הזירות האלה באופן הדוק ולא ניתן בלעדיו".

לדברי הרמטכ"ל, "רק בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת באחת הזירות האלה, מאחד האיומים הגדולים ביותר באזור – אירן, וקיבלנו תזכורת שהיא לא רק מהווה איום גרעיני, אלא מפיצה טרור ומבצעת טרור, ופעולות נגד מטרות אזרחיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *