המשטרה מודה בפשע: השתמשנו בתוכנת הפסגוס כדי להאזין לאזרחים

בהודעת הדוברות המשטרה מודה לראשונה כי בדיקה נוספת שערכה בעקבות הפרסום על שימוש שלה בתוכנת פגסוס של NSO, "התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים"

משטרת ישראל מודה לראשונה כי אכן ביצעה שימוש בתוכנת הפסגוס הלא חוקית והאזינה לבכירים בישראל.

בהודעת המשטרה נמסר כי "לאור הפרסומים בנושא, משטרת ישראל ביצעה בדיקות בנוגע למקרים בהם נטען כי משטרת ישראל ביצעה פעולות החורגות מסמכויותיה בעת הפעלת האזנת סתר באמצעות אמצעים טכנולוגים המאפשרים קליטת תקשורת בין מחשבים. לאחר בדיקה ראשונית העברנו ממצאים אלה אל היועץ המשפטי לממשלה ועל בסיסם יצאה הודעתו מיום 20.1.2022."

בבדיקה נוספת מאוחרת יותר שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים.
נוכח האמור ולנוכח הקמת צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הנחה היועץ המשפטי לממשלה על נקיטת מהלכים מיידיים על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות ומשטרת ישראל תפעל בהתאם.

ראש אגף חקירות ומודיעין, על דעת מפכ"ל המשטרה, ינחה את כלל שוטרי משטרת ישראל לשתף פעולה באופן מלא, כמצופה וכנדרש, עם עבודת צוות הבדיקה, להתייצב בפני הצוות, להשיב על שאלותיו, למסור כל מסמך או מידע שיידרשו, לאפשר גישה למערכות המידע ולספק מידע טכני על האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, ובכלל זה מידע המצוי בידי גורמים שלישיים.

לאחר חשיפת כלכליסט על השימוש הלא חוקי בתוכנה שמאזינה לאזרחים, המשטרה מיהרה לשלוח את כל דובריה וקציניה הבכירים כדי להזים את הדיווח שעכשיו מתברר כנכון ומאומת על ידי המשטרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *