סכנה מידית למגפה בישראל: אוניה בעלת מטען המזוהם בנגיף הרובלה עוגנת בחיפה

במידה ותיפתח הספינה את דלתות המטען בנמל חיפה, קיימת סכנה שהוירוס, שנישא כאמור באוויר, יוביל להתפרצות של רובלה הודית בקרב עובדי הנמל ובקרב שאר אזרחי ישראל.

אוניית משא שסולקה בבהילות מטורקיה וממצרים לאחר שנמצאה כנגועה בוירוס הרובלה ההודי (אדמת הודית) עוגנת כעת בישראל, כך עולה מנתוני ה- AIS.

האוניה, ששמה Ince Akdeniz, שנבנתה בשנת 2010 ושמפליגה תחת דגל סינגפור תוך שימוש באות-הקריאה 9V3373, נושאת במטענה חיטת דורום במשקל 56,877 טון שהוטענה עליה בהודו והיתה מיועדת למכירה בטורקיה.

אלא שרשויות הבריאות בטורקיה זיהו בסוף החודש שעבר כי מטען הספינה מזוהם בוירוס הרובלה ההודי (אדמת הודית), מחלה הגורמת להופעת פריחה אדומה על פני כל הגוף, להתנפחות של בלוטות הלימפה, ולכאבי פרקים. במקרים הקשים יותר, גורמת המחלה גם להתנפחות אשכים, דלקת במערכת העצבים ולהפלות בנשים הרות.

משום שהוירוס נישא באוויר, ועל כן פתיחת דלתות המטען של הספינה יאפשרו את שיחרורו לאוויר, אסרו הרשויות בטורקיה על צוות הספינה לפתוח את דלתות המטען וסילקו את הספינה בבהילות מהנמל בו עגנה (נמל טורוס).

לאחר שגורשה מטורקיה, טען צוות הספינה בתאריך 29.05.2022 כי הספינה תחל לעשות את דרכה חזרה לנמל המוצא שלה בהודו, נמל קאנדלה (Kandla), אך בפועל עשה צוות הספינה ניסיון לפרוק את המטען המזוהם במצרים.

לאחר שסולקה הספינה בבהילות גם בידי השלטונות במצרים – הגיעה הספינה לנמל חיפה בישראל, בו היא עוגנת כעת כבר מספר ימים על עוגן בהמתנה לקליטתה.

חשוב להדגיש: במידה ותיפתח הספינה את דלתות המטען בנמל חיפה, קיימת סכנה שהוירוס, שנישא כאמור באוויר, יוביל להתפרצות של רובלה הודית בקרב עובדי הנמל ובקרב שאר אזרחי ישראל.

על מנת להבין את חומרת הסכנה, יש לציין כי חרף העובדה שהעולם כולו סובל כעת ממשבר עולמי בחיטה בשל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, העדיפו הן שלטונות טורקיה והן שלטונות מצרים (מדינות שזקוקות נואשות למלאי חיטה) לסלק מתחומן את הספינה על מטענה (56,877 טון חיטת דורום), מאשר להסתכן בלאפשר לה לעגון בתחומן ולפתוח את דלתות המטען שלה.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. וירוס ממושמע...

    כאילומה הוירוס יודע לחכות שיפתחו את הדלת… מנומס… (הטמטום חוגג)

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. רק סתומים אהבלים ודפוקים גמורים יאמינו במה שהמימסד אומר להם...

    אג'נדה 21 דילול אוכלוסין, הרחקה מהטבע, הרעבה

    הולכים להרעיב אתכם, זו האג'נדה |
    הגב