8,000 עובדי מקצועות הבריאות יחלו בשביתה ביום א'

8,000 עובדים פארא-רפואיים – ממקצועות הבריאות השונים כדוגמת פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ותזונה – יחלו ביום א' הקרוב (10.3) בשביתה כללית. השביתה תתקיים בכל בתי החולים הממשלתיים, הציבורים והעירוניים, לרבות בתי החולים של שירותי בריאות כללית וכל המכונים והמרפאות בקהילה.

השביתה תחל בעקבות התעלמות משרדי האוצר והבריאות ושירותי בריאות כללית ממצוקת העובדים, הסובלים מעומס כבד ומתנאי שכר ירודים. בחודש מאי האחרון קיימו העובדים שביתה בת מספר ימים בדרישה לפתור את הסוגיות ולשפר את מצב העובדים שמשפיע ישירות גם על איכות השירות שניתן לציבור המטופלים. למרות הסיכומים שהושגו ושהביאו לסיום השביתה, לא ייושמו ההסכמות ומצב העובדים נשאר כשהיה.

על אף נכונות נציגות העובדים לשבת לשולחן הדיונים ולפתור את הנושאים שבמחלוקת, בחרו המעסיקים לגרור רגליים ולהפר את הסיכומים. בלית ברירה וכמוצא אחרון מודיע יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, כי אם לא יחול שינוי והמעסיקים לא יתעשתו ויחזרו בהם מהתנהלותם, בשבוע הבא תחל השביתה שתכלול אלפי עובדים.

יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, מסר: "עד עתה נהגנו באחריות אך הגיעו מים עד נפש – זעקת העובדים חייבת להישמע. מטרת הצעדים בהם אנו נאלצים לנקוט אינה אחרת מלבד הוצאת נציגי משרדי הממשלה והנהלת הכללית מאדישותם למען טיפול במצבה האנוש של מערכת הבריאות. לעובדי מקצועות הבריאות המסורים אין את היכולת כיום לטפל בציבור הישראלי כפי שמגיע לו, והאחריות לכך נמצאת אך ורק לפתחם של המעסיקים. אני קורא למקבלי ההחלטות להתעשת ולמנוע את המשבר ואת קריסתה הגמורה של המערכת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *