המודיעין הירדני סיכל פיגוע ירי של דאעש בגבול עם ישראל

אחד הרעיונות המוקדמים שהעלו הארבעה היה לרצוח יהודים על אדמת ירדן. מדובר בארבעה חברים המזוהים עם דאעש, שהחליטו לפעול בשם הארגון

העיתון הירדני "א-ראי" דיווח היום כי המודיעין הירדני סיכל השנה פיגוע ירי של דאעש בגבול עם ישראל, באזור כביש הערב מדרום לעין בוקק. על פי כתב אישום, שהוגש בירדן נגד ארבעת חברי החולייה, הם תכננו חילופי אש עם משמר הגבול הירדני, ואחריהם ינסו לפגוע בכוח סיור ישראלי ולרצוח חיילים.

בעיתון נמסר כי החולייה כבר החלה בחיפוש אחרי כלי נשק לשימוש בפיגוע, אך אחד מחבריה נעצר בסוף השנה שעברה ושלושת האחרים בפברואר. עוד מדווח העיתון הירדני, כי אחד הרעיונות המוקדמים שהעלו הארבעה היה לרצוח יהודים על אדמת ירדן. מדובר בארבעה חברים המזוהים עם דאעש, שהחליטו לפעול בשם הארגון, לאחר כמה פגישות שקיימו ביניהם ולאחר שהפיצו את רעיונות המדינה האסלאמית ברשתות החברתיות.

בשבת האחרונה ירה הצבא הירדני למוות בגבר שניסה לחצות את הגבול לישראל. יחד עימו ניסו עוד שני חשודים לחצות את הגבול, אך הם חזרו לשטח ירדן ברגע שהתחיל הירי לכיוונם. קודם לכן חצו חמישה גברים את הגבול מירדן לישראל. בתום 12 שעות של חיפושים, כלל החשודים, מהגרי עבודה מגיאורגיה, אותרו ונעצרו לחקירה. החשודים נעצרו ליד מפעלי ים המלח, כשאין בכליהם נשק. דובר משרד החוץ של ירדן הכחיש שמדובר באזרחי הממלכה.

בראשית השבוע אישר עבדאללה מלך ירדן כי נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט. בריאיון לרשת CNN אמר עבדאללה כי היה לו חשוב להיפגש עמו ועם שר הביטחון בני גנץ. עבדאללה הוסיף כי הממשלה החדשה שהוקמה בישראל אולי אינה האידיאלית לפתרון שתי המדינות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לחדש את ההידברות בין הישראלים לפלסטינים. הוא התייחס גם למבצע "שומר החומות" בעזה ואמר כי זו הייתה קריאת השכמה לשני הצדדים וכי לא היו מנצחים גם במלחמה הזאת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *