אושר שנית: מחבלי הנוח'בה העצורים בישראל לא יוכלו להיפגש עם עורכי דין

תוקפה של תקנת החירום שהגבילה את זכותם של עצורי החמאס להיפגש עם עורכי דין, הוארכה בחודש נוסף. הוראת השעה שמאפשרת שחרור אסירים "קלים", הוארכה אף היא

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שניה ושלישית את הארכת תוקפן של תקנות שעת חירום שמאפשרות מניעת פגישה עם עורכי דין לעצורי החמאס ועצורים שקשורים לאירועי טבח שמחת תורה. אי לכך לא יוכלו עצירים אלו להיפגש עם עורכי דין לפחות עד י"ב בתמוז הבא עלינו לטובה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מעצרים חריגים בהיקף ובמורכבות של מפגעי אירועי 7 באוקטובר, שאליהם הצטרפה כמות לא מבוטלת של מעצרים בעקבות אירועי הלחימה בחבל עזה הנמשכים גם בימים אלה, וכן המתקפה נגד מדינת ישראל והלחימה הנמשכת, לצד מורכבות החקירה בכללותה, כמו גם הצורך בהבטחת האינטרס הלאומי שבשמירה על חיי אדם ובקידום החקירה ומניעת סיכולה, מעלים צורך חיוני והכרחי למתן אפשרות למניעת פגישת עצורים אלה עם עורך דין לפרק זמן ארוך באופן ניכר מהקבוע כיום בחוק המעצרים, ואף מההסדר החל בעניין מעצרם של חשודים בעבירות ביטחון באזור יהודה והשומרון".

עוד אישרה המליאה להאריך את הוראת השעה שמאפשרת מתן חופשה מיוחדת לאסירים לשם הקלה על הצפיפות בבתי הסוהר. הוראה זו הוארכה עד לי"ד במרחשוון ה'תשפ"ה. לפי ההוראה, ההסדר חל על אסיר שהוא אזרח ישראלי או תושב ישראל, שיתרת מאסרו אינה עולה על ארבעים וחמישה ימים ביום היציאה מהחופשה, ושנשא לפחות מחצית מתקופת המאסר שנגזר עליו. חשוב להבהיר שאסירים ביטחוניים או מסוכנים, אינם נכללים בהסדר זה שנולד בעקבות המחסור הגדול במקומות כליאה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *